• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
På tal om Breitling SO Heritage 2 så är det även värt att nämna att den har ett Tudor-urverk i sig tillskillnad från 'vanliga' SO 2 som har ett ETA-baserat.
Tudor och Breitling använder dvs varandras urverk. Exempelvis sitter det även ett Breitlingurverk i Tudor Black Bay Chronograph.

Sammanfattat så använder Breitling Tudors trehandare och Tudor använder Breitlings kornografverk.
Japp, som jag trodde, men lyckades inte få fram det på ett vettigt sätt :)
 

Olpes

Cartier
Får ändå ta 10by i försvar här. Google verkar hålla med. Kan dock tillägga att jag inte håller med.

94ED4A8E-27BD-4822-A5D8-42CA1D2F6236.jpeg
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
Grymt bra avsnitt, kul mix ni lyft fram med både ’vanliga’ modeller och mer nischade ovanliga! Finns så mycket bra i detta spannet, nästan så att det finns utrymme för en del 2 !?
Zenith el Primero är en väldigt snygg kronograf. Ni nämnde likheten med Daytonan, men det finns ytterligare koppling där. Rolex använde Zeniths verk från el Primero under ett antal år på 90-talet.
Kul med Jaeger Le-Coultre, hade nästan räknat med att någon av er skulle ta Reverso.
Lite väntat men ändå på något sätt överraskande att ni rundade Speedmastern på listan. Men som sagt, är mer spännande att ta ut svängarna med lite ovanligare modeller.
Keep up the good work, ni gör verkligen en bra pod 💪
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Lovade att uppdatera er på vad som sker med samlandet och har hänt lite grejer.
1. Subben är såld. Saknar den men känns ändå rätt på något konstigt sätt.
2. Införskaffat en Tritium Explorer 2 i ruggigt bra skick. Plockade upp den igår och känns bra so far!
1632905029028.png
1632905051258.png

1632905129202.png
Även om Sub:en är ikonisk så känns det som rätt val. GMT på ExpII är "the prick over the i"... grattis blir perfekt till vintern. :)
 

Sierra18

Breitling
Kul med er podd! Är rejält ny på KS men hittat rätt direkt! Sjukt kul att ni kan lite mer än mig, så lär mig lite nytt varje gång utan att ni pratar i referensnr haha. Pljöjt nästan alla avsnitt hittills. När kommer nästa avsnitt? :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul med er podd! Är rejält ny på KS men hittat rätt direkt! Sjukt kul att ni kan lite mer än mig, så lär mig lite nytt varje gång utan att ni pratar i referensnr haha. Pljöjt nästan alla avsnitt hittills. När kommer nästa avsnitt? :)
Tack för det - vad roligt att höra. Vi lär oss själva hela tiden också :) Vi lägger en liten teaser på Insta idag - en superintressant intervju med Tusenö coming up, typ nästa fredag (8/10).
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Grymt bra avsnitt, kul mix ni lyft fram med både ’vanliga’ modeller och mer nischade ovanliga! Finns så mycket bra i detta spannet, nästan så att det finns utrymme för en del 2 !?
Zenith el Primero är en väldigt snygg kronograf. Ni nämnde likheten med Daytonan, men det finns ytterligare koppling där. Rolex använde Zeniths verk från el Primero under ett antal år på 90-talet.
Kul med Jaeger Le-Coultre, hade nästan räknat med att någon av er skulle ta Reverso.
Lite väntat men ändå på något sätt överraskande att ni rundade Speedmastern på listan. Men som sagt, är mer spännande att ta ut svängarna med lite ovanligare modeller.
Keep up the good work, ni gör verkligen en bra pod 💪
Stort tack för de varma orden! Jo, vi tyckte också det vart ett kul avsnitt - och speedyn känns så himla "gjord" så vi kände oss helt ok med att lämna den utanför. Alla har koll på den ändå tänker vi... Reverson pressade jag ju in på 30-40 om du minns? ;-) Stay tuned!
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Lovade att uppdatera er på vad som sker med samlandet och har hänt lite grejer.
1. Subben är såld. Saknar den men känns ändå rätt på något konstigt sätt.
2. Införskaffat en Tritium Explorer 2 i ruggigt bra skick. Plockade upp den igår och känns bra so far!
1632905029028.png
1632905051258.png

1632905129202.png
Här händer det grejer! Känns som en helt rimlig väg att gå från subben på din fortsatta Rolexresa. Den där är fräsch, roligare än den svarta i mitt tycke. Väldigt spännande att se vad mer som dimper ner?!?
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Senaste avsnittet fick mig att gå in och hårdstudera Zenith. Kommer skylla på er till min fru om jag slår till på en😬😂
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Senaste avsnittet fick mig att gå in och hårdstudera Zenith. Kommer skylla på er till min fru om jag slår till på en😬😂
Fan vad kul! Det är precis detta vi är ute efter! Alltså inte att bli kontaktade av arga fruar eller makar, men att vidga våra och lyssnarnas vyer. Håll oss informerade och lycka till :cool: Hälsa frugan att hon når oss via DM på Insta om hon vill diskutera ärendet ;-)
 
Topp