• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

JohnHarrison

KS Explorers Club
Fredag och Läderlappen har slagit sig ned på armen :cool:
Rolle 1.jpg

Förlåt, kunde inte låta bli att lägga bilden här också :) Skapligt nöjd med denna!
Jättefin, stort grattis 👍
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Grattis grattis, stanna inte i den fasen för länge nu bara 😏
Rålexpodden here we come?
Tack, ska försöka gå vidare, men det är svårt nu mitt i honey moon-phase :) Har redan börjat se över samlingen inför kommande justeringar dock,så helt avstannad är jag inte...
 
  • Like
Reactions: v0n

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Inspirerad av Cosmo välkomnar jag mig själv in i småklocksvärmen
69B1673B-1554-445F-BC60-2AF32471E3F2.jpeg
745B0D81-F290-4CDA-BFB4-E18326388909.jpeg
Den där är ju supersnygg, och clean som tusan. Passar dig som hand i handske! Grattis!
Är det ett "vit urtavla-tema" vi ser lägga sig över Olivers samling? Nästa steg: Omega Seamaster Professional med vita tavlan? Faller nog på storleken kom jag just på, men snygg är den!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack, ska försöka gå vidare, men det är svårt nu mitt i honey moon-phase :) Har redan börjat se över samlingen inför kommande justeringar dock,så helt avstannad är jag inte...
Man ska köra på det man gillar och en helt naturlig utveckling skulle jag vilja säga. Hade väl själv tur som gick igenom prova-testa-allt för typ 20 år sedan då prisläget var aningens hmmm...vänligare? Bara att knalla in och köpa lätt beggad sub för veckopengen, 17-18k ish.
Minns att min dåvarande sambo blev helt skogstokig av att jag slösade sådana ENORMA summor på en klocka, synd att man lyssnade på henne 😂
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Man ska köra på det man gillar och en helt naturlig utveckling skulle jag vilja säga. Hade väl själv tur som gick igenom prova-testa-allt för typ 20 år sedan då prisläget var aningens hmmm...vänligare? Bara att knalla in och köpa lätt beggad sub för veckopengen, 17-18k ish.
Minns att min dåvarande sambo blev helt skogstokig av att jag slösade sådana ENORMA summor på en klocka, synd att man lyssnade på henne 😂
Schysst veckopeng! :cool: Och en helt orimlig prisutveckling så klart. Man ska lyssna lagom på sina respektive, balansen är svår bara.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Schysst veckopeng! :cool: Och en helt orimlig prisutveckling så klart. Man ska lyssna lagom på sina respektive, balansen är svår bara.
Bartender med stor k*k, inte mitt fel 🤷
Skämt åsido, klart den är orimlig men samtidigt säljer Rolex som smör så vet inte riktigt vems "fel" det är eller om man ens ska resonera på det viset. Det är i princip samma klockor idag så det är knappast pga kvalitetshöjning, den saken är klar.
 

Olpes

Cartier
Den där är ju supersnygg, och clean som tusan. Passar dig som hand i handske! Grattis!
Är det ett "vit urtavla-tema" vi ser lägga sig över Olivers samling? Nästa steg: Omega Seamaster Professional med vita tavlan? Faller nog på storleken kom jag just på, men snygg är den!
Danke! Ja den sitter trevligt. Märkbart mer vristnärvaro än exempelvis SS Royal Steel Classic 36 som jag precis sålde av.
Och rörande vita klockor så är det snarare en slump än preferens. Hade det varit en svart Explorer 2 och en svart OP36 som legat uppe till rimliga priser på Klocksnack hade jag nog suttit med två svarta klockor istället. Har nog insett att det inte är färgen som avgör huruvida jag tycker klockan känns rätt eller inte. Sen skadar det ju inte att jag redan har 4 svarta klockor i samlingen, så blir jag sugen på svart igen finns det alternativ i klocklådan.

Sen görs inte den vita urtavlan till OP36 längre samt att den endast producerades under en tvåårsperiod. Den svarta är lite mer tillgänglig och tänker att om jag blir sugen på en svart istället kan jag byta klocka alternativt köpa till en svart urtavla och byta när jag känner för det.
 

Sierra18

Breitling
Hej igen Anders och Björn. Kan inte ni prata om Grand Seikos 9f/superkvarts och hur ni tänker och värderar det? Hade varit väldigt intressant att höra om det då jag finner de riktigt fascinerande och om ni tycker det är häftigt eller humbug.
Mvh Filip
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Hej igen Anders och Björn. Kan inte ni prata om Grand Seikos 9f/superkvarts och hur ni tänker och värderar det? Hade varit väldigt intressant att höra om det då jag finner de riktigt fascinerande och om ni tycker det är häftigt eller humbug.
Mvh Filip
Dom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:
 
Senast ändrad:

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Dom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:
Tack för inlägget @Cosmo 😃 Vi ska nog ta oss an både Seiko, GS och kvarts framöver - lär känna din "fiende", typ 😉 Seriöst så måste vi såklart gräva lite för att förstå vad det är folk gillar, så håll ögonen fortsatt på UrSnyggt 👍
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tack för inlägget @Cosmo 😃 Vi ska nog ta oss an både Seiko, GS och kvarts framöver - lär känna din "fiende", typ 😉 Seriöst så måste vi såklart gräva lite för att förstå vad det är folk gillar, så håll ögonen fortsatt på UrSnyggt 👍
Du förstår att jag skojar lite va även om kvartsfobi är en sanning med modifikation ;)
Snarare kanske så att ni inte har varit så intresserade av kvarts rent generellt tidigare.

Vad spännande den dagen ni djupdyker i ämnet och den utvecklingen ser jag fram emot :)
 

Sierra18

Breitling
Dom här herrarna har lite kvartsfobi men du hittar en hel del om både Grand Seiko och superkvarts i denna pod:
Jo jag har ju insett det :eek:.. Tänkte mest att det skulle vara roligt att höra om de skulle gå ifrån att vara kritiska till att bli entusiastiska, eller om de å andra sidan skulle fortsatt tycka det är skumt :). Tack för tipset, ska definitivt lyssna på det!
 
Topp