• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny kompis i lådan, LillRolle ((Rolex 6085)

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Träffade ju Bomier för några veckor sedan och då klämma på en hel del godis, bl a denna Rolex 6084.

ededa8u7.jpg


Där och då blev det ju solklart att 34mm funkar alldeles på mina übermanliga handleder. Hade svårt att släppa ifrån mig Bomiers lilla goding.

Väl hemma började jakten på nåt liknande och rätt snabbt landade jag denna;

e8a6a6yb.jpg


2agegavu.jpg


mysygygu.jpg


En 6085, semi bubble-back, i riktigt skapligt skick :) Borde vara från 1951 om jag tolkat serienumret korrekt. Det är ju riktigt gammalt faktiskt!

Nu gäller det bara att få fatt i en passande länk eller kanske nåt härligt vintage läderstrap.
 

Sond

Patek
Original kan den säkert vara men jag skulle inte bli förvånad om den blivit rengjord nån gång och fått lite ny lume ditkletad.
Kollar man så ser man att swiss made kl 6 saknas.

Kan tyda på en sanering?

Jag gillar den oavsett :)

Okey, jag menade mer inte ommålad eller fixad på annat sätt. Möjligen relumad. Att en plupp har lossnat har hänt förut utan att det tyder på renovering. Kanske motsatsen?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Thanx grabbar!

Men nu behöver jag verkligen lite hjälp. Kan ju inte ha den på gamla naton hela tiden.

Länk, vintageläder, nån cool ödla eller vad? Gärna tips med bilder tack :)

edyha5am.jpg


da5yme5u.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Thanx grabbar!

Men nu behöver jag verkligen lite hjälp. Kan ju inte ha den på gamla naton hela tiden.

Länk, vintageläder, nån cool ödla eller vad? Gärna tips med bilder tack :)

Beror helt på vad du är efter.

Bergsklättraräventyr - slitet grönt nato

620.jpg


Tidstypiskt vardagsur - Vildsvin eller cordovan med tvärsgående söm vid bandhorn

Qe2Ceey.jpg


Råare vardagsur - nitad oysterlänk

Upplätt vardagsur - ödla eller krokodil utan stoppning
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Beror helt på vad du är efter.

Bergsklättraräventyr - slitet grönt nato

Tidstypiskt vardagsur - Vildsvin eller cordovan med tvärsgående söm vid bandhorn

Råare vardagsur - nitad oysterlänk

Upplätt vardagsur - ödla eller krokodil utan stoppning

Inga bilder att inspirera mig med?

Hittade inte mitt mobilmacro men jag jag gjorde ett försök att fånga tavlan.

y3etybap.jpg


yqa5y7e2.jpg


Edit; Det finns alltså sekunder angivet vid varje index men man har lyckats få lite lume på siffrorna.

Inatt så såg jag att det fanns liiite glöd kvar i lumen :)
 
Topp