• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny länk till Certina DS Action Diver

Doncorleone

Cartier
Godmorgon alla!

Jag behöver tips inför ett köp av en ny länk till min DS Diver. Den som sitter på är bra men söker efter nått lite kralligare.

Kom gärna med tips om ni har några!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
För att det ska se bra ut tror jag du behöver original eller liknande, då den annars kommer glappa mellan länken och boetten.
Tyvärr så har jag inga tips på vad som kan fungera.
 

Doncorleone

Cartier
Okej, det är precis sånt där jag själv inte tänker på:)

Tror ni att ett läder armband passar pä en sån klocka eller vlir det helt fel?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Läderband har jag inte funderat på. Det finns ju de svarta läderband med röda stygn i kanten, dessa tror jag skulle passa.
Jag har själv tänkt på en svart gummirem, också det med röda kantstygn.

Jag tror att detta skulle passa hyfsat bra, då sekundvisaren som bekant går i rött.
 
Har kört både läderarmband och nato på min, skulle nog rekomendera ett lite tjockare läderarmband då det är en ganska tjock/klumpig klocka. Men deg går utmärkt och ser bra ut med läder!

Här är min med ett brunrött från festina!
wGrjEMw.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har hört att det är i gränslandet, vilket skulle göra att band 22 mm skulle behövas. Men jag kan blanda ihop allt fullständigt, det var ett tag sedan jag letade efter något passande. Men visst blir man sugen på att lägga länken åt sidan för ett tag...
 

Simola

Omega
Du skrev kralligare länk... Jag tycker att ett läder gör den dressigare. Lite "finare".

BTW, klockan är fin! Ska själv skaffa en dykare, men jag är hooked på Mesh, blir antingen en Logines diver, denna, Glycine SUB eller en Bratte superheritage och ser till att skaffa mesh till den jag väljer
Kompletterar min Tag Chrono med läder, som då blir min dress klocka. Och divern med länk; sportur.
 

Doncorleone

Cartier
Jo det blir den förmodligen. Jag föredrar egentligen stålarmband men det verkar som om att det blir en ful glipa mellan bandet och boetten på de flesta eftermarknadsband.
 
Topp