• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny leksak - Rolex 6263

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Efter en tids falnande klockintresse där jag sålt av en del klockor så lyckades jag kring jul övertyga mig själv att jag förtjänade något nytt. Efter att ha testat ganska mycket skumt under åren så har jag konstaterat att jag alltid kommit tillbaka till sportrollar av diverse sort. Siktet ställdes då in ganska snabbt på en Daytona som jag alltid velat ha men aldrig känt att jag har råd med. Relativt snabbt hittade jag en fin big red 6265 långt, långt borta. Allt kändes kanonbra och jag skulle bara göra färdig affären men så helt plötsligt så började lite tvivel smyga sig in. Priset var ganska bra men tyvärr så hade klockan en del flaws. Lumet hade i sann Daytona-stil försvunnit från lite för många index och det kom fram lite frågetecken gällande skick, service-historik mm. Då det inte kändes helt perfekt så bestämde jag mig för att leta vidare.

Ganska snabbt fick jag nys om en Rolex 6263 i Köpenhamn. Den var riktigt fin men det var inte direkt det jag letade efter. Dels var det en 6263 med bakelitbezel och dels var det en tidig Daytona utan den klassiska Daytona-märkningen. Det var inte alls som jag tänkt mig men samtidigt så var den helt rätt på något sätt. Tavlan var i näst intill perfekt skick och den hade lite roliga nörddetaljer så som sigma-tavla, mk1-bezel och original-pushers. Efter lite research så visade det sig att säljaren var välkänd och bra och priset kunde man absolut inte klaga på. Allt är relativt men pengen var mer än rätt. Så det var bara att slå till. :)

Idag dök den upp och efter en snabb vända in på Rob Engström så är allt verifierat och klart. Här kommer lite snabba bilder. Just nu körs den på härligt horween-läder som sitter som en dröm på armen.

Trevlig kväll!

2-34_zps19709b34.jpg

1-54_zps0077bc0f.jpg

3-13_zpsef63136c.jpg

4-12_zps289913c8.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Ny leksak - Rolex 6263

Verkligen snygg!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

Ninen79

Audemars
Grattis till en fin klocka! Är inte så insatt i vintage världen men en sådan går väl loss på 100k+?
 
C

Crowolf

Guest
Wooow! Detta är helt enkelt en så kallad........ Klocka!
Grattis!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Heja heja Per......flott värre....massa grattis från ett alkoholiserat Ischgl.....
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Stort grattis! Daytona med stort D! Ser ut att vara NOS också. :shock:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Hade inte du fått hem en "röd" Daytona hyfsat nyligen, har du kvar den också? Jag hänger inte riktigt med, eller har jag drömt?
 
Topp