• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny logo (i banner storlek) till 'Klocksnack'...

...i svartvitt a'la Denke :)

Klicka på bilden för verklig storlek, kom på ideén med en pratbubbla med en klocka i för att symbolisera 'Klocksnack' och gillar OTv's cleana logo i svartvitt så jag gjorde en egen...

Logo_Klocksnack_4.gif


Åsikter uppskattas, gubben kommer ifrån en reklamfilm men ni hajjar idén ...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Den som är nu med din Luminor är ju riktigt grym. Vet inte om det blir bättre faktiskt.
Kul med lite variation dock! (Speciellt när man är van vid TTT:s pissgula sida :mrgreen: )
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi kommer förmodligen byta till en som är helt svart, eller grå, eller vit. För att hålla riktigt hårt på det monokroma. :mrgreen:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Ja, tänk om vi ser lite färger och börjar känna känslor :eek: då blir det OT och skoj sen får ni massa arbete med att rensa upp o.s.v.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
Ja, tänk om vi ser lite färger och börjar känna känslor :eek: då blir det OT och skoj sen får ni massa arbete med att rensa upp o.s.v.

Färger? Känslor? Vilka krav! Snart kommer det väl krav på ett subforum bara för bilder på väldigt gamla stämgaffelverk... :lol: :lol:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Snygg! Skulle man kunna ha den där lilla "sidan" som är framför adressen i URL-fältet?

Äh fan, jag vet inte hur jag ska förklara, jag får länka med en bild istället! :mrgreen:
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2012-10-24 kl. 16.18.06.png
    Skärmavbild 2012-10-24 kl. 16.18.06.png
    39.3 KB · Visningar: 695
JoberMan skrev:
Snygg. När kommer profilkläderna? Den där loggan i brodyr på bröstfickan till en clubblazer blir kanon.

Porsan skrev:
Eller kanske som en stilren pin?

Vem vet vart det bär....har flera idéer men några är lite mer komplicerade så det tar lite tid....

Såg nu att KS inte är snyggt centrerad så den måste göra om :)...

Fråga till @Daviden och @Denke, vilket typsnitt har ni på Klocksnack på bannern?
 

Ricrob

Patek
masterkiller skrev:
JoberMan skrev:
Snygg. När kommer profilkläderna? Den där loggan i brodyr på bröstfickan till en clubblazer blir kanon.

Porsan skrev:
Eller kanske som en stilren pin?

Vem vet vart det bär....har flera idéer men några är lite mer komplicerade så det tar lite tid....

Såg nu att KS inte är snyggt centrerad så den måste göra om :)...

Fråga till @Daviden och @Denke, vilket typsnitt har ni på Klocksnack på bannern?

Nice! Hur skulle den se ut med svängd rygg på "k" så att KS kan ta lite mer plats i ringen tro?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
JoberMan skrev:
Snygg. När kommer profilkläderna? Den där loggan i brodyr på bröstfickan till en clubblazer blir kanon.

Porsan skrev:
Eller kanske som en stilren pin?

Vem vet vart det bär....har flera idéer men några är lite mer komplicerade så det tar lite tid....

Såg nu att KS inte är snyggt centrerad så den måste göra om :)...

Fråga till @Daviden och @Denke, vilket typsnitt har ni på Klocksnack på bannern?
Verdana.

Och vi håller på att ta fram en logga som kommer vara "responsiv" till olika designer ...det tar bara lite tid. :D
 

Obeedoobe

Friends of KS
JoberMan skrev:
masterkiller skrev:
Kom på några till :) ...

I_Love_KS_Draft_2.jpg
Fan, nu blir jag riktigt sugen på några t-shirts.

Forumpatroner! Sätt upp en merchandise shop på stubben. Ni har ju en formgivare i Master-K. Allt som behövs är en tryckare :)

Det ska finnas en tryckare här om jag inte minns fel, vem var det nu? Har för mig att han håller i en stadig cigarr sin
profilbild....

Mvh
 
Nej, browsade lite bland olika emblem och hittde ett par jag tyckte passade till vad jag hade tänkt mig, natobandet som pergamentsrullen under hade jag som egen ide och lyckades hitta en bild på ett skissat nato sedan så lite photoshoppande så blev det okej faktiskt...

Dom andra har jag gjort från scratch dock...

PS har ett annat emblem som jag får ta och fixa nästa vecka :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
masterkiller skrev:
Testade en ny grej igår på skoj vet att den är lite sned och vind men lade bara 5min på den...
Toppenidé med logga, jag skänker en klocka värd 1000 kr till den pott som personen som är först med att tatuera KS-loggan får...:)
 
Topp