• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny lysmassa vid service?

Nexus

Panerai
Har under kvällen lyckats dra i mig en kvarting budgetwhisky (Aldrig mer att jag utsätter mig för det) och dessutom lyckats låsa in mig själv i redskapsboden på tomten när jag skulle hämta diverse junk.
Hursomhelst, väl där inne märkte jag att lysmassan i min 1601 är tvärdöd, något som påverkar min livskvalitet negativt.
Kan en AD (Dvs Rob) byta sånt vid en service?
Någon annan här som utsatt sin klocka för det och fått ett gott resultat?
Hur pass svindyrt är det?

Och ja, jag är fullständigt medveten om att en vettig människa hade ringt till sin lokala AD under arbetstid och frågat, men jag kommer fan inte lyckas somna i natt om jag inte får svar på den här frågan.
 

jabla

Sarlacc
Förstår inte vad du pratar om. Jag har ägnat kvällen åt att repetera med den gosskör där jag sjunger sopran och sedan firat med en citronsorbet.
Bild-Googlade och det fanns inte en enda bild så det har inte hänt. :D
"Din sökning – nexus sopran gosskör citronsorbet – matchade inga bildresultat."
 

Jonte73

Audemars
Kan ordna några sådana här till dig annars !
image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Köp nya visare, går på 1000 kr ish. Behåll de gamla ifall du vill sälja och köparen vill ha de äldre. Vill du ha lume vid index också är det ny tavla som gäller! Ca 4-5k för en tavla.

Jag känner mig kränkt av att du inte druckit mer. Jag kommer fan inte kunna somna nu.
 

Nexus

Panerai
Har mailat Rob för säkerhets skull. Det här med att byta tavla/visare känns aningen overkill så jag får väl leva med att jag inte kan se ett skit i mörker.
Eller så köper jag en tritiumstav på ebay som jag sågar upp och sedan smältlimmar på visare och index. Framtiden får utvisa vad som händer.
 
Topp