• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny medlem och fråga om tillverkare på udda klocka

Hej!

Mitt namn är Henrik och har ett genuint klockintresse sedan barnsben.

Jag har kikat runt efter information om denna klocka som jag kommit över, utan resultat.
Så därför beslöt jag att bli medlem på detta forum för att se om det är någon som har idéer.

Jag har en teori om att det skulle kunna vara en Steinhart Race Timer från 2004.

Tacksam för hjälp!
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen! Det står ju inte Steinhart på tavlan och Steinhart fanns väl inte ens 2004?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Jag är osäker, men fick för mig att Steinhart Timepieces grundades av Günther runt 2003-2004?
Så min teori är/var att Steinhart producerade denna klocka som ett jubileum till ett stall eller något liknande inom F1.
Steinhart gör inte omärkta klockor. Kolla efter logga på Box, tavla, baklock. Finns det ingen text eller loggor så har jag väldigt svårt att tro att det är en Steinhart.
 
Senast ändrad:
Flera detaljerade bilder.
Är "Racetimer" alltså ett eget märke?
Vad kan denna klocka vara värd?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    149.1 KB · Visningar: 140
  • image.jpg
    image.jpg
    146.9 KB · Visningar: 135
  • image.jpg
    image.jpg
    131.3 KB · Visningar: 137
  • image.jpg
    image.jpg
    155.9 KB · Visningar: 147
  • image.jpg
    image.jpg
    144.4 KB · Visningar: 132
  • image.jpg
    image.jpg
    313.2 KB · Visningar: 144
  • image.jpg
    image.jpg
    149.7 KB · Visningar: 138
C

China

Guest
Som flera andra redan skrivit så har Steinhart inget med den här klockan att göra, det är ingen Steinhart Race Timer.
 
Topp