• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny medlem, presentation och råd angående första inköpet

Som Richard längre upp skrev! Longines Hydroconquest, en modell jag själv kommer köpa! De nya modellerna kommer till becksurhandel i Norrköping till mars!

http://www.becksurhandel.se/klockor/longines/longines/hydro-conquest

ImageUploadedByTapatalk1392841582.512686.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392841637.764954.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392841676.118313.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392841713.756372.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392841734.456670.jpg


Klockorna ligger på 9200:- och påminner lite om Submariner (enl. Mig)

Lycka till! Hoppas du hittar det du letar efter :)


Fasen, nu öppnade du ju en till dörr, precis när jag trodde jag hade tråcklat mig fram till mitt val! :dead:

Så jävla svårt att kunna bestämma sig för något, sanslöst
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Glömde nämna det i första posten, quarts är ej av intresse, enbart automatiska :)

Precis som du nämner så har jag ända sedan jag återfann intresset samt även hittade denna sida bara känt mer och mer begär... Varför är inte plånboken större? ;)

Eftersom budgeten är begränsad så varför inte kika på en Seiko? Oerhört fina klockor till en rimligare slant. Kolla på Marinemaster och Sumo :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Välkommen!

Finns ju massvis med fina ur i den prisklassen, jag personligen hade nog provat en SMP.
Rekommenderar verkligen att köpa något begagnat som står sig hyffsat i pris när du efter ett tag märker att du vill testa något annat, det kan bli några vändor innan du börjar förstå vad verkligen gillar :)

Alternativet är ju att köpa 2-3 klockor för att prova lite olika typer och urverk.. (En färgglad automatdykare, en mekanisk stilren vintage-dressare och en panda quartz kronograf etc.)
 
Välkommen!

Finns ju massvis med fina ur i den prisklassen, jag personligen hade nog provat en SMP.
Rekommenderar verkligen att köpa något begagnat som står sig hyffsat i pris när du efter ett tag märker att du vill testa något annat, det kan bli några vändor innan du börjar förstå vad verkligen gillar :)

Alternativet är ju att köpa 2-3 klockor för att prova lite olika typer och urverk.. (En färgglad automatdykare, en mekanisk stilren vintage-dressare och en panda quartz kronograf etc.)


Ja det är väl där jag står och väger lite, som det ser ut just nu. Combat SUBen eller SMP. Dock märker jag att det kan ändras relativt snabbt, det finns mycket fina ur där ute. Desto mer jag kollar desto mer besatt känner jag mig, haha.

En vintage-dressare är något jag också kollar på, brukar kolla igenom både tradera, klocksnack och andra autkionssidor efter 60-tals De Ville och liknande. Däremot känner jag att dykaren för vardagsbruk är prio 1, måste uppgradera mig från dagens ur. Bär just nu, och har även gjort de senaste 7 åren (studentpresent) en sådan hära kvarts på armen;
 

Bilagor

  • photo-premier-SNQ103P1.jpg
    photo-premier-SNQ103P1.jpg
    37.7 KB · Visningar: 58

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ja det är väl där jag står och väger lite, som det ser ut just nu. Combat SUBen eller SMP. Dock märker jag att det kan ändras relativt snabbt, det finns mycket fina ur där ute. Desto mer jag kollar desto mer besatt känner jag mig, haha.

En vintage-dressare är något jag också kollar på, brukar kolla igenom både tradera, klocksnack och andra autkionssidor efter 60-tals De Ville och liknande. Däremot känner jag att dykaren för vardagsbruk är prio 1, måste uppgradera mig från dagens ur. Bär just nu, och har även gjort de senaste 7 åren (studentpresent) en sådan hära kvarts på armen;


Ta en titt på Orient också :)

http://www.creationwatches.com/products/orient-watches-252/

http://www.orientuhren.de/

Och brorsan skaffade en Armida nyligen som verkar väldigt trevlig:
http://www.armidawatches.com/

Alltid skoj med lite ur som man inte ser så ofta :)
 
Är det någon som har tips på antingen litteratur eller någon hemsida där man kan läsa lite om både de klassiska tillverkarnas historia och olika klockor samt någonstans där man kan lära sig mer om konstruktionen av urverket!

Skulle uppskattas stort, vill fördjupa mig lite.

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Vet inte vad jag inte gillar... Tror det är att bezeln också är borstad. Gillar när det är någon färg som bryter av.

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Klockan är inte borstad, den är ytbehandlad av Sinn för att göra stålet repfritt. Lättvärt varenda enda krona, har dunkat runt den på jobbet i snart ett år och den ser fortfarande ny ut.

Wikipedia är din vän.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag bytte ju ut min Combat Sub GE mot den Sinn 104'a som visades i början av tråden. Dubbla pengarna men en klocka som tilltalade mig mera (smaksak, då båda är bra klockor). Är du sugen på en Glycine Combat Sub föreslår jag den här:

https://klocksnack.se/threads/glycine-combat-sub-in2watches-com-edition.20046/

En utseendemässigt mycket trevlig specialare, framtagen i begränsad upplaga åt en handlare i Holland om jag minns rätt. Var mitt förstahandsalternativ, men svår att få tag på så det blev en GE istället. Kommer med både länk och läder och är kanske lite diskretare och därför mer "långlivad" än en svart GE. Smaksak som sagt ... ;)
 

Nexus

Panerai
FY faan, den är riktigt läcker! Är så mycket skönare att se några wristshots än att kolla bilder från tillverkaren. Vad har du för mått runt handleden?

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

Kan svara på det när jag lyckats ta mig hem och grävt fram ett måttband, men på rak arm är det fan inte speciellt mycket handleder jag har i alla fall.
 
Topp