• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny medlem, vad ska man välja?

Linkan

Rolex
Hej hej alla är ny här! Har suttit och läst olika trådar och verkligen tagit in allt som ni skriver. Verkar vara många kunniga här inne i detta forum så tänkte ta hjälp utav er. Tänkte köpa min första klocka har tittat mestadels på omega seamaster, breitling etc. Min pris klass är 9-20tkr tänkte jag helst något med länkarmar helst int eländet men öppen för förslag. Vill ha något som passar till vardagen med T-shirt och helgerna med en skjorta. Vad ska man tänka på när man inhandlar sin första klocka finns säkert många skojare där ute, ska man titta på chrono24?

Tar hjärtligt emot alla förslag och tips! Kommer lägga upp när köpet av klocka är införskaffad.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej och välkommen.
Hade kört på seamastern i ditt fall.
Klassisk klocka som funkar till allt.
Alt speedyn! Hittar jäkligt fina för under 20.
Omega AT är en vass klocka också.
 

Linkan

Rolex
Hej och välkommen.
Hade kört på seamastern i ditt fall.
Klassisk klocka som funkar till allt.
Alt speedyn! Hittar jäkligt fina för under 20.
Omega AT är en vass klocka också.

Tusen tack för snabbt svar, spelar det roll vilket år det är på SM? Vad ska man lägga för en? Vad är rimligt för en SM?

Tack för bra svar :)
 

Cisse

Breitling
Hade verkligen tagit en seriös titt på tyskarna, sinn eller nomos ger mycket för pengarna. Har själv en Sinn 103 dom är grym Bang for the Buck. Speedmastern typ den gula racing på säljsidan oxå en kanonstart eller astron.
 

Linkan

Rolex
Hade verkligen tagit en seriös titt på tyskarna, sinn eller nomos ger mycket för pengarna. Har själv en Sinn 103 dom är grym Bang for the Buck. Speedmastern typ den gula racing på säljsidan oxå en kanonstart eller astron.

Tack! Vilken är den gula racing? Är märket sinn eller nomos? Aldrig hört talats om
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Säkra kort du har kollat på, bra instegsmodeller.
Chrono24 är väl lite som blocket, både privat och företag som annonserar så det gäller att kolla upp allt innan man gör affären men inget fel på sidan då du finner klockor i alla prisklasser från hela världen.

Om du vill ha fler tips kan jag tipsa om Maurice Lacroix Pontos diver s, enligt mig grym klocka som passar till det mesta för en rimlig peng om du hittar en beggad.
Jag köpte min svensksålda här på K&S för 14k med både länk och lädernato.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Had

Hade helst av allt vilja ha en tudor, men lite ovanför budgeten :/

En Blackbay hittar du utan problem begagnad med länk för under 20 loppor.

och den gula racingen som Cisse nämner är speedmaster racing som ligger på köp och sälj. Skulle personligen satsat på en speedmaster pro i så fall. klassisk och betydligt enklare att sälja om du skulle vilja byta i framtiden.
 

Linkan

Rolex
En Blackbay hittar du utan problem begagnad med länk för under 20 loppor.

och den gula racingen som Cisse nämner är speedmaster racing som ligger på köp och sälj. Skulle personligen satsat på en speedmaster pro i så fall. klassisk och betydligt enklare att sälja om du skulle vilja byta i framtiden.

Okej tack, skriver upp alla nya märken och får börja göra min research, bra att veta om vad som är den gula racern och att pro:n är lättare att byta till framtiden! Tack
 

Linkan

Rolex
Säkra kort du har kollat på, bra instegsmodeller.
Chrono24 är väl lite som blocket, både privat och företag som annonserar så det gäller att kolla upp allt innan man gör affären men inget fel på sidan då du finner klockor i alla prisklasser från hela världen.

Om du vill ha fler tips kan jag tipsa om Maurice Lacroix Pontos diver s, enligt mig grym klocka som passar till det mesta för en rimlig peng om du hittar en beggad.
Jag köpte min svensksålda här på K&S för 14k med både länk och lädernato.

Okej bra, då är C24 inte fel man måste bara göra sin research och kolla upp så det är en trygghandlare etc.
Är du nöjd med den klockan? Vad ligger nypris?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Okej bra, då är C24 inte fel man måste bara göra sin research och kolla upp så det är en trygghandlare etc.
Är du nöjd med den klockan? Vad ligger nypris?


Jag är riktigt nöjd med den, riktigt fin finish på den, bra antireflex osv, den enda klockan jag har som verkligen konkurerar med min Panerai om handledstid.
Det enda negativa är kanske att det inte är en "äkta" dykare även om den är klassad till 600m så saknar den lume (lysmassa) på sekundvisaren och ingen extention på länken.
Prismässigt så varierar den riktigt mycket mellan Tyskland och Sverige, sett den på Klockmaster för runt 27k efter höjningen som kom i sammband med att schweiz valuta drog i höjden även om den säkert finns billigare i Sverige.
På chrono24 ligger dom från 17.5k på länk.
Dock bör det tilläggas att andrahandsvärdet på dessa är rätt lågt i Sverige, som jag sa gav jag 14k för min beg. med båda orginalremmarna och så gott som i nyskick (uttagen i nov 2014).
 

Man

Rolex
Hej!
Ett till alternativ, om du gillar en robust dykare: Oris Aquis Date. Du kan köpa en helt ny inom budget.

20150119_064256.jpg
 
Topp