• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny medlem

nimnul

Breitling
Om jag inte kan redgera mina poster eller ta bort bilder som blivit fel är det lika bra att ta bort kontot.
Jag kan då i lugn och ro överväga om jag skall vara med. Bilderna som jag lagt upp kommer att vara till min nackdel framöver.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om jag inte kan redgera mina poster eller ta bort bilder som blivit fel är det lika bra att ta bort kontot.
Jag kan då i lugn och ro överväga om jag skall vara med. Bilderna som jag lagt upp kommer att vara till min nackdel framöver.

Det är sant, finns alltid någon som kommer ta upp och älta det igen. Hör med Denke om det är möjligt att ta bort bilderna. Om inte så är det kanske lika bra att återkomma senare med ett nytt konto.

Men det skulle vara tråkigt om du inte vill dela med dig på KS bara på grund av några bilder som blev fel.
 
Så länge det inte handlar om förfalskningar är du fortfarande varmt välkommen! Så länge alla kort är på bordet så kommer i alla fall inte jag hålla det mot dig! Bilder går väl att ta bort ur ett inlägg genom att ändra inlägget?

På tal om att bygga klockor låter det ju väldigt intressant och jag skulle gärna sett mer av själva byggandet!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Så länge det inte handlar om förfalskningar är du fortfarande varmt välkommen! Så länge alla kort är på bordet så kommer i alla fall inte jag hålla det mot dig! Bilder går väl att ta bort ur ett inlägg genom att ändra inlägget?

På tal om att bygga klockor låter det ju väldigt intressant och jag skulle gärna sett mer av själva byggandet!
Inlägg kan bara ändras första minuterna efter inlägget.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Om jag inte kan redgera mina poster eller ta bort bilder som blivit fel är det lika bra att ta bort kontot.
Jag kan då i lugn och ro överväga om jag skall vara med. Bilderna som jag lagt upp kommer att vara till min nackdel framöver.


Alla har vi snubblat ibland. Ta det inte så illa. Din goda vilja att ändra det som blev tokigt är bevis nog att du är en bra kille.
Jäkligt snygga klockor du fått ihop!
Kör hårt och jäklig välkommen hit. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du testat göra egen PVD?
Kan tänka mig många billiga klockor som skulle bli coola att pvda.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är alltid bra med en rivstart här på KS, för tro mig. Jag vet. Mitt klockintresse var lika med noll för runt 1-2 år sedan, sen blev jag erbjuden en klocka, på en förfest. Jag hittade KS och postade en tråd in the heat of the moment som blev sådär. Nu är jag fast.

Vågar inte ens läsa igenom den tråden igen. :pompus:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Du ser, är många som vill se mera så larva dig inte bara för en dålig start. Känn dig välkommen och börjar någon fjolla sig så skit i det.
 

NickG

Cartier
Tycker det här verkar riktigt kul, sålänge man använder äkta delar och inte hävdar något annat än att klockan är hemmamoddad så ser jag verkligen inga problem med det:)
 

Onelund

Rolex
Välkommen till K.S

Klart du ska vara kvar, vi behöver lite kreativa människor här som kör lite out of the box och inte är så vansinnigt trångsynt
 

nimnul

Breitling
6ahetepu.jpg


Här är en mässingsboett som legat i en påse med grönkokt ägg.
 

nimnul

Breitling
Berätta gärna lite om klockan på bild 3, väldigt estetiskt tilltalande må jag säga.

a8e5egej.jpg



"Sub" Case, funkar exempelvis med Parnis som du sliter i stycken. Bezel insert, monteringsring för urverk och Urtavla från Raffles Time. Vintage 2836 verk från Ebay, genomgånget av mig. Sterncreuz Plexi från Cousins UK.

Casen är misshandlad i en burk med skruvar och sten, badad i saltsyra 30 minuter sedan putsad och polerad. Urtavlan åldrad med Tamayia Weathering kit (modellbyggesfärg) och kaffe. Ringen är försiktigt blekt med klorin 5-10 minuter. Visarna har legat i citron/salt över en natt, sedan färgade med kaffe.

Thats it.
 

nimnul

Breitling
haha verkar som så, snudd på radioaktiv lume det där. snyggt

btw hur länge i äggröran får de ligga?

Koka ett ägg 10minuter, lägg det helt i en ziploc påse, krossa ägget med handen in med pylarna. En dag brukar räcka. Blir det inte bra, putsa med autosol och gör om. Blir det bra, gnid in med vax så skyddar det. Annars gör väder, vind och salta bad samma sak. Bor du när konstgödningsfabrik eller pappersbruk går det fortare.
 

sveol

Cartier
Grymt jobb nimnul. Ser fram emot fortsatta inlägg från dig. Skön inställning till klockor (så länge man respekterar varumärkesskydden) . Mcgyver ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 
Topp