• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny modell: Glashütte SeaQ

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
F7956B78-D8F3-447B-85D9-A525D7C24934.jpeg
A280EF3F-4B55-4A27-BB22-09751DD301D3.jpeg
F89BF4C9-D8DF-4EBD-85A6-A5D9256841C4.jpeg
D30011AE-75CF-4A87-8C81-A50FEE772B27.jpeg
53101487-6411-4E0C-A78C-874E523F75DB.jpeg

Smack! Det var längesedan Glashütte lanserade nya dykarklockor så idag var en stor dag för Glashütte. Satans nice om ni frågar mig.

Vanligt datum: 39.5mm och 40hrs pwr, 200m WR.
Panoramadatum: 43.2mm och 100hrs pwr, 300m WR.
Listpris startar på cirka 85000kr.

Vad tycks?
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Den ser riktigt nice ut! Särskilt den större modellen med panoramadatum och lite mer space mellan index.
 

HerrM

Breitling
Tycker att de ser intressanta ut trots att jag inte dyker utan håller mig till badkaret eller poolen.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag tycker helt ärligt att Oris 65 och Longines Heritage Skindiver är mer lyckade i designen jämfört med dessa. Viktigt att påpeka är dock att det inte står Glashütte på någon av dem.. :rolleyes:

Likväl, de ser ut att vara riktigt lyckade! Men @RicVin s Seventies är fortfarande herre på täppan.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Därom tvista de lärde.

Ok? Tänker. Är det för dyrt i förhållande till vad du får rent tekniskt och innovativmässigt. Urverk? Funktion? Material? Eller förhållande till andra Märken?

Tycker själv den ser otroligt gedigen ut. Bra tillverkare och länken ser riktigt najs ut. Reagerar verkligen inte på priset utifrån bilderna man ser iaf.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nä.
Tavlan känns väldigt obalanserad, rörig och helt utan designmässig koppling till länk, boett och vridring.
Ett typsnitt på tavlans siffror och ett annat på vridringen.
Datumplaceringen känns tokig men framförallt ser jag inte hur visarna som känns hämtade från GP’s Seahawk formmässigt matchar något annat på klockan.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bra storlek. Jag måste fundera lite till om sifferindexen är för stora eller inte. Jag gillar big date.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen trevlig.
- tjockleken och priset.
Men klart värt ett besök till AD för, dock ska det då vara med big-date
 
Topp