• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NY modell: Grand Seiko 200m quartz diver

Dr Stein

Cartier
Googlade och hittade direkt. :D
image.jpg
image.jpg

Ser ut att vara en väldigt liten handled.

Alldeles för stor på den handleden. Det ser även rätt konstigt ut när klockans kant täcker en del av handens ovansida (vilket jag för övrigt tycker man ser jätteofta på detta forum), så att det uppenbart blir omöjligt att böja handleden uppåt. Ser så obekvämt ut. Hade klockan suttit några cm högre upp hade det varit en annan sak. Snygg dinka iaf, som sagt! :)
 

Dr Stein

Cartier
Denna då Dr Stein

Bloggen drivs av en japansk kvinna så det är säkert hennes sub 15cm handled.
Ser ut som om klockan är 55mm i diameter. :D

Jag brukar ta bort ungefär två länkbitar på GS och har 18,5cm handled. Hon har typ 6 länkbitar för mycket på den länken.
Hehe, den är ju uppenbart för stor för den handleden, men på nåt sätt ser det ändå lite coolt ut, om hon tar bort de överflödiga länkbitarna. Bara man undviker den hemska kombinationen av strypsnara och placering på handen snarare än handleden.... Lär ju sitta som ett smäck på din handled i vilket fall! När får du den?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kikar man på nedan bilder får jag uppfattningen av att visarnas färg inte matchar indexen, ser jag i syne eller är det bara fotokvaliten? Mest tydligt på vita urtavlan.
09c6c2afc65dd965801397db9fdddc6a.jpg
6491886b981c9557e7fb9c304eabd39c.jpg
c94e58b611aa689815753b8a784da2aa.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stämmer säkert Chuck eftersom visarna är i titan. Indexen är väl rhoderade antar jag.

Edit: På den svarttavlade alltså. Den vittsvävande har ju svarta kanter.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bara jag som inte tycker att bezeln är någon höjdare? Den drar bort all fokus ifrån tavlan på ett dåligt sätt enligt mig
 

Helvetia

Cartier
Fan, alltså är det 24500 den kommer kosta? Börjar bli lite sugen ändå. Definitivt den mest biffkriminella quartzklockan på marknaden. Perfekt beater och jag har redan vant mig vid det skumma typsnittet på vridningen (som är 1000x-coolare än typsnittet på t.ex. sumo och superocean)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Bara jag som inte tycker att bezeln är någon höjdare? Den drar bort all fokus ifrån tavlan på ett dåligt sätt enligt mig
Många som delar din uppfattning, personligen gillar jag den. Ger den ett "eget" utseende. Har bestämt mig för att plocka den vita men kommer nog vänta lite.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, alltså är det 24500 den kommer kosta? Börjar bli lite sugen ändå. Definitivt den mest biffkriminella quartzklockan på marknaden. Perfekt beater och jag har redan vant mig vid det skumma typsnittet på vridningen (som är 1000x-coolare än typsnittet på t.ex. sumo och superocean)
24500 för en klocka med batteri i ?
Japan: 370000 yenn + 8% skatt (de har precis höjt) = 26800kr
USA: $4100 = 28700kr
Sverige: Troligtvis 39000kr
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker mig se att vridringen är nedsänkt under bandhornen, likt på sumon. Extremt positivt i så fall enligt mig eftersom det kan ge en biffig boett i kombination med ett lågt helhetsintryck. Lutningen på vridringen gillar jag också rent estetiskt även om den kan ha negativ inverkan på greppvänligheten.
 
Topp