• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Monaco McQueen

par

Patek
2-Faktor
Tycker den här var riktigt lyckad. Känns som den försvann bland alla nyheter i Basel.

Här är en bild som visar de olika årgångarna i jämförelse. Känns som de fått till en retrolook betydligt bättre än tidigare. Själv älskar jag den matta blåa färgen de använder på den nya.
Jag har alltid tidigare upplevt klockan som "blingig" och för modern till utseendet.

Vad tycker ni, har de gjort den bättre eller sämre?




Monaco.jpg








KD11118.jpg
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Kan inte annat än hålla med! Trist bara att de ska behöva återskapa "en gammal klocka" för att ha något intressant i kollektionen...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Matta färgen är mycket bättre som du säger, jag gillar den. Kommer till sommaren antar jag?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar den och ett plus att det bara står Heuer och inget "TAG" på tavlan för det är vad en Monaco ska vara och inte en Tag Heuer. Så plus för att de går tillbaka till originalet för såna som mig som föredrar retro.
 

par

Patek
2-Faktor
Jag gillar den och ett plus att det bara står Heuer och inget "TAG" på tavlan för det är vad en Monaco ska vara och inte en Tag Heuer. Så plus för att de går tillbaka till originalet för såna som mig som föredrar retro.

TÄnkte inte ens på det, många saker som gör en bra helhet
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan vara ett alternativ till att köpa ett "original" då de börjar bli lite väl dyra. Cool klocka men jag gillade inte när de började "blinga" till de nyare modellerna.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Håller helt klart med om att färgvalet är bättre. Känns som en bra sommarklocka med annat strap
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Snygg som f-n, men jag är grymt kluven till "replikor" av sina egna gamla klassiker... Känns "smutsigt" på nå´t vis...
Kan inte förklara det bättre.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Den blåa färgen är klart mycket bättre, lite mer lapisblå och klarare, men kronan på fel sida är riktigt dåligt.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
899e458074f14a99a2ca640aa8eca941.jpg
För mig kommer Monaco alltid vara en fet klocka efter sett Breaking Bad slaviskt! Monacon borde heta Walter White framöver som nick ;)
 

Watchout

Omega
Snygg, men det gjordes ju en LE version 2009 till 40th anniversary på 1000 st om jag inte missminner mig.
Denna ser typ likadan ut o_O
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Ser faktiskt bra ut. Bra att man tagit bort "TAG" på tavlan. Gillart!
Är Caliber 11 ett modifierat ETA verk ? Hur bra/pålitlig är den?
 

JesperO

Rolex
ser ju bra ut men de har ju klantat till indexen..hur tänkte de där? en dealbreaker för mig helt klart.
var storleken mindre?? svårt att se tycker jag - den förra (cal 12) blev ju hur klossig som helst och var helt obärbar...

jaja, de försöker och försöker... nog bäst om de satsar sina slantar på en smartwatch ändå
 

GurraG

Cartier
Jag är kluven. Jag har en CAW2111 som jag älskar men skulle såklart gärna ha en 1133B. Visst denna release närmare originalet men jag tycker någonstans att det endera är det vintage eller också har det hänt nå't som senaste 45 åren. Den matta tavlan känns lite omodern och bryter av konstigt mot moderna pushers.

Nja, jag tycker den missar målet lite faktiskt...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den nya! Gillar kronan till vänster och kronografknapparna på höger. Gillar även den röda färgen på visarna, det gör stor skillnad på läsbarheten av visarna.
 

Cybergurra

Breitling
Har CAW2111:an själv och är mycket nöjd med den, kul såklart att Tag släpper Monacon så som den "skall" se ut med kronan på vänster och knapparna på höger sida. Den matta färgen på tavlan gör sig riktigt bra även om jag föredrar den lite mer glansiga och skinande effekten i den tidigare modellen.
 

Marckus

Panerai
Här en CW2113. 11500kr pröjsade för en serivce... Minns inte exakt, men det var en vanlig service där de bytte glas, pushers, krona och någon enstaka verkdel. Löjligt för en så pass billig modern klocka...
IMG_0522.jpg
 
Topp