• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Omega AT seamaster?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker att klockan på bilden är skitsnygg! Något skiljer från den tidigare ATn. Den ser plattare ut t ex. Är det en ny look eller är det bara en snygg bild?

image.jpg
 

Apansson

Torpare
Exakt samma case som "gamla" AT'n. Det som hänt mellan cal 8500 och nya 8508-modellerna är att verket blivit resistent mot magnetism upp till 15.000 gauss. Den har fått polerade mittlänkar, förlorat "ramen" runt datumet vilket jag inte alls gillar, samt att man snålat in på tavlan och inte längre har något vitguld i indexen.
 

Ponlarsson

Panerai
Exakt samma case som "gamla" AT'n. Det som hänt mellan cal 8500 och nya 8508-modellerna är att verket blivit resistent mot magnetism upp till 15.000 gauss. Den har fått polerade mittlänkar, förlorat "ramen" runt datumet vilket jag inte alls gillar, samt att man snålat in på tavlan och inte längre har något vitguld i indexen.
Gamla som i 8500 eller 2500?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Menar den på översta bilden, annonsbilden. Tycker den ser annorlunda ut än tidigare AT.

ok...svårt o se på den bilden. däremot är ju glaset väldigt högt vilket jag är osäker på om AT kronograferna har? Ser även ut som bezeln har text eller siffror? tachymeter?
Det kan inte vara en speedy variant med annan länk?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Dock är master-coaxial ATn helt hysterisk. Glöm datumramen, det ger ett cleant intryck. Den blåa tavlan är grymt skarp.
null_19.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
ok...svårt o se på den bilden. däremot är ju glaset väldigt högt vilket jag är osäker på om AT kronograferna har? Ser även ut som bezeln har text eller siffror? tachymeter?
Det kan inte vara en speedy variant med annan länk?

Det är inte klockan på armen jag undrade om. Kanske bara jag som tycker Atn på bilden ser annorlunda ut jämfört mot de andra bilderna i tråden?
 

bergroth

Breitling
Det är inte klockan på armen jag undrade om. Kanske bara jag som tycker Atn på bilden ser annorlunda ut jämfört mot de andra bilderna i tråden?

Den stora skillnaden som du kan se är vid klockan 3, där det tidigare funnits en ram runt datumet.
På mindre modeller har det även funnits en mindre kil kill höger om datumet istället för ramen runt.

Har själv en AT som jag trivs väldigt bra med, för mig föll valet på den nya golfen (grön sekundvisare, gröna siffror samt Seamaster i grönt) vilket stack ut åt rätt håll för mig. Kollade även på den blå som tidigare nämnts men föll inte helt för den, men smaken är som baken som sagt.
 
Topp