• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny OQ

maxmol

Panerai
Är lite sen denna icke-packet öppningen. Mycket med derby, påsk osv.

Efter mycket vändningar med min snowflake så gav jag upp. Hade en trevlig proffssäljare som var villig att ta tillbaka den. Siktet var ställt på en ny snowflake men när Easy Rider la upp sin oysterquartz var det kört.

Ägde en blå oysterquartz i en dryg dag förra sommaren.Hade köpt den från en handlare i Miami när jag var i USA. Men när jag tog med den till RSC så visade det sig att den hade flera betydliga brister som skulle kosta hela fraken att fixa.

Det var första Rolexen. Nu var jag redo att testa på, på nytt. Från förra sommaren hade jag också ändrat mig. Den vitta tavlan kändes trevligare än den blåa. Och fan vad nöjd jag är. Årsklocka med inköpskvitto kvar.



Rolex Oysterqurtz 1700

Mått: 36mm, 42mm, 14mm. (upplevs dock större pga. den integrerade länken).
Urverk: Rolex cal. 5035 (hacket) sk. Mark II. (den med mer text på tavlan)
Skruvad krona vilket gör den vattentätt till 100 m (bra om man ska klättra Mt. Everest).


Övrigt:
Oysterquartz tillverkades i 25 år med en total produktion på cirka 25000 klockor. Den är därmed en bland de mest sällsynt modellerna som mass i producerats.

Många menar att det ännu är ett av de, om inte det bästa, quartzverk som producerats. Jag har själv ägt 2 stycket quartz Omegor och en Swatch. Föga förvånansvärt så slår den en ny Swatch. Men kanske ännu roligare är att kvalitet skillnaden mellan en 2007års Seamaster quartz och den 21 år äldre OQ är så tydlig. OQ slår tydliga och jämna slag som träffar tavelmarkörerna exakt. Den ger också av en riktigt fint "tick... tick... tick..." som är oerhört distinkt men omöjligt att förklara, utan måste upplevas.


Tack till Easy för en smidig affär. :)


bild.JPG





bild 2.JPG
 

JayJay

Rolex
Du känner uppenbarligen till de nya reglerna om paketöppningstrådar. Precis på samma sätt som en förolämpning är en förolämpning även om levererandet inleds med "ta inte illa upp", så är detta en paketöppningstråd även fast du kallar den ngt annat. Det lustiga är att du bemödat dig att ändå skriva ett ganska långt inlägg som med ett minimum av extra energi skulle uppfylla kraven.

Hur som helst en fin klocka. Grattis till den.
 

Boris Balkan

Fark you!
Du känner uppenbarligen till de nya reglerna om paketöppningstrådar. Precis på samma sätt som en förolämpning är en förolämpning även om levererandet inleds med "ta inte illa upp", så är detta en paketöppningstråd även fast du kallar den ngt annat. Det lustiga är att du bemödat dig att ändå skriva ett ganska långt inlägg som med ett minimum av extra energi skulle uppfylla kraven.

Hur som helst en fin klocka. Grattis till den.

Surpuppa. o_O
 

maxmol

Panerai
Du känner uppenbarligen till de nya reglerna om paketöppningstrådar. Precis på samma sätt som en förolämpning är en förolämpning även om levererandet inleds med "ta inte illa upp", så är detta en paketöppningstråd även fast du kallar den ngt annat. Det lustiga är att du bemödat dig att ändå skriva ett ganska långt inlägg som med ett minimum av extra energi skulle uppfylla kraven.

Hur som helst en fin klocka. Grattis till den.

Nej tyvärr, hade inte en susning om att det fanns nya regler för paketöppningstrådar. Det var ett tag sedan sist jag gjorde en.

Att det är en icke-paketöppningstråd var en anspelning på att den inte kom i ett paket.

Har nu pluggat på den nya reglerna och ska komplettera så att tråden uppfyller kraven. Kan dock tyvärr inte redigera första inlägget eller rubriken. :)
 

JayJay

Rolex
Nej tyvärr, hade inte en susning om att det fanns nya regler för paketöppningstrådar. Det var ett tag sedan sist jag gjorde en.

Att det är en icke-paketöppningstråd var en http://www.nomos-store.com/anspelning på att den inte kom i ett paket.

Har nu pluggat på den nya reglerna och ska komplettera så att tråden uppfyller kraven. Kan dock tyvärr inte redigera första inlägget eller rubriken. :)

Aiiigght. Coolers. Sent ska syndaren vakna :D Inser att mitt inlägg möjligen var en smula syrligt. Å andra sidan trodde jag att du gjorde som du gjorde i en liten protest.
 
Topp