• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny Orient klocka - konstiga reflektioner på glaset?

hej,

fick precis hem min orient klocka och såg i solen att glaset ger reflektioner likt ränder, se bild. är det bara att reklamera eller är det något normalt? Ser inte ut så på mina andra klockor. För mig ser det ut som glaset är fel på.

Bilagor

• 57168015-1B55-4019-8E68-406EC4BEBDFE.jpeg
    57168015-1B55-4019-8E68-406EC4BEBDFE.jpeg
    88 KB · Visningar: 12
Ja det där fenomenet hade jag på att min Carrera också o där var det iaf reflexer. Den var definitivt inga fel på! Jag tror att det blir av glasring i kombo med lite kupat glas. Så det är nog bara att njuta av nyinköpt klocka!

Så det är sannolikt glaskanten eller det konvexa glaset som gör att det ser ut så? Bara att leva med då antar jag, har dock inte sett det på någon av mina andra klockor så tydligt.

Ny bild, ännu tydligare, stör mig på det som fan. Ser det här bra ut tycker ni? Och tror ni all likadana modeller har samma problem?

Bilagor

• 6F0D78B5-6619-472D-80DD-43A213F9F308.jpeg
    6F0D78B5-6619-472D-80DD-43A213F9F308.jpeg
    118.8 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Ny bild, ännu tydligare, stör mig på det som fan. Ser det här bra ut tycker ni? Och tror ni all likadana modeller har samma problem?
Ja det tror jag definitivt. Kan knappast vara ett specifikt fel på just din klocka. Snarare en egenskap som är samma på alla klockor av samma modell. Dock kan det nog påverkas av urtavlans färg och blankhet. En blank svart kan nog ge mycket mer reflektion än en matt vit.

Går att få fram samma typ av effekt på tex skx i rätt ljusförhållanden så det är nog inget fel. Stör det dig så är det bara att fundera på om det är tillräckligt irriterande för att sälja och leta något nytt

Tillbaka
Topp