• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny Oris Big Crown, mkt illa borstad/polerad?

F

frazie

Guest
Måste få fråga om Orisen enl bilder håller normal standard vad det gäller
borstning av boett? själv tycker jag det ser mkt grovt ut samt oregelbundet.
borstspåren går både kors & tvärs? trodde en 25.000kr klocka höll bättre finish.

Eller kan det vara så illa att den är polerad för att se ny ut, det finns flera slagmärken
under poleringen som ej gick att polera bort med smärgelduk? Trist!
Det finns likaså ett slagmärke i glaset och clasplåset till armbandet är trasigt.

Klockan är returnerad till säljaren så den kommer strax ut på marknaden igen.
Bara ett tips välj en annan klocka om du inte vill bli besviken.

FFC949DC-62B0-4EFD-9D00-95BC4FA7AD14.jpeg
066BB518-98AE-4F2F-94A6-E0BCBE47A8EA.jpeg
94838EEF-98F6-41DA-AC9E-E7740CE5ABB0.jpeg
73FB4EF6-B597-46C7-A807-0DE6FA01DDE1.jpeg
D8898762-49A6-4402-87C5-81D2CD81D534.jpeg
8A114B58-14AE-48DA-9BDA-499FC2EEF9A1.jpeg
FBA1B7D7-D570-4515-91CE-4B77B200A67E.jpeg
430DC86C-3F4E-4219-806A-C388E49579CF_1_201_a.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Omöjligt att se på de fotona. Med foton där fokus sitter rätt hade det gått att se.

Varför är jag inte förvånad över att det just är @frazie som skapat denna tråd?

Jag låter bilderna tala för sig själva, klockan är ej längre i min ägo (Returnerad)
Jag köpte den som ny, och säljaren/butiken har meddelat att den strax återigen saluförs
men då som begagnad, min förhoppning är att säljaren upplyser om alla fula defekter.

Jag låter bilderna tala för sig själva, klockan är ej längre i min ägo (Returnerad)
Jag köpte den som ny, och säljaren/butiken har meddelat att den strax återigen saluförs
men då som begagnad, min förhoppning är att säljaren upplyser om alla fula defekter.
Du har skapat sju trådar här på forumet, fyra av dom är likt denna tråd. Gör man som dig, nämligen kollar noga på en klocka och försöker hitta fel, så lär man hitta fel. Oavsett skick, märke och modell.

Du har skapat sju trådar här på forumet, fyra av dom är likt denna tråd. Gör man som dig, nämligen kollar noga på en klocka och försöker hitta fel, så lär man hitta fel. Oavsett skick, märke och modell.

Då får vi verkligen hoppas att den nya köparen blundar för alla fula defekter och att han själv bekostar inköp av nytt clasplås ca 3.000kr.
Vet inte om det är möjligt att köpa lösa reservdelar från Oris när klockan är köpt av en icke auktoriserad AD.

Begagnat priset för Orisen kommer att ligga på 14.000kr. inkl trasigt lås.

Senast redigerad av en moderator:
Då får vi verkligen hoppas att den nya köparen blundar för alla fula defekter och att han själv bekostar inköp av nytt clasplås ca 3.000kr.
Vet inte om det är möjligt att köpa lösa reservdelar från Oris när klockan är köpt av en icke auktoriserad AD.

Begagnat priset för Orisen kommer att ligga på 14.000kr. inkl trasigt lås.
Ja, och du köpte den för 12500kr enligt tidigare inlägg från dig. Så varför gnäller du?
C914B1B2-09D1-4392-8161-C5EF1F9A6C49.png

Senast ändrad:
Jag har en bekant som alltid råkar ut för dålig service, subjektivt defekta produkter, regn på solsemestern och brist på rätt serietidningar nere på tobaksaffären. Ni kanske är släkt?
Med ett negativt mindset kommer man garanterat att misslyckas och bli olycklig. Medan man med ett positivt mindset kan nå hur långt som helst!

Ja, och du köpte den för 12500kr enligt tidigare inlägg från dig. Så varför gnäller du?

Men snälla lilla vännen, jag köpte klockan som splitt ny och vad mottog jag? har du sett bilderna?
Efter att jag visat butiken bilderna på det urusla skicket så har de valt att fortsättningsvis saluföra
den som begagnad. men om de begär 14.000kr och ett nytt lås kostar ca 3.000kr, så är den redan
uppe i 17.000kr och Klockia säljer dem för 19.000kr utan repor, trasigt glas och med giltig garanti,mm.

Rätt pris för aktuell klocka är ca 7.500kr pga alla defekter,mm,mm.

Men snälla lilla vännen, jag köpte klockan som splitt ny och vad mottog jag? har du sett bilderna?
Efter att jag visat butiken bilderna på det urusla skicket så har de valt att fortsättningsvis saluföra
den som begagnad. men om de begär 14.000kr och ett nytt lås kostar ca 3.000kr, så är den redan
uppe i 17.000kr och Klockia säljer dem för 19.000kr utan repor, trasigt glas och med giltig garanti,mm.

Enligt vem är den värd 7500kr? Är du värderingsman?

Tror du på fullaste allvar att klockan är splitter ny när priset ligger på 12500?

Tror du på fullaste allvar att klockan är splitter ny när priset ligger på 12500?
Yes, jag var övertygad om att den var 110% helt ny och oanvänd eftersom jag hade nära kontakt med säljaren och
frågade honom flera x om detta. Det var ju dessutom BF med rabatter upp till 70%
Men detta FIASKO är över för min del, jag vill endast med detta inlägg varna för aktuell Oris klocka.

Enl uppgift är Oris klockan en import från USA.

Yes, jag var övertygad om att den var 110% helt ny och oanvänd eftersom jag hade nära kontakt med säljaren och
frågade honom flera x om detta. Det var ju dessutom BF med rabatter upp till 70%
Men detta FIASKO är över för min del, jag vill endast med detta inlägg varna för aktuell Oris klocka.

Enl uppgift är Oris klockan en import från USA.
Vore väl bättre att varna för säljaren. Det är ju inte klockans fel att den är begagnad.

Har du kjöpt noe som ikke er defekt eller fra en butikk som ikke er strulig noen gang?

Får strax tillbaka Tissot klockan som SG gick så illa åt tidigare, återkommer "förmodligen" med ännu värre skräckbilder inom kort.
Jag har Facit i hand sedan drygt 70 år tillbaka i tiden. gissar de har monterat dit det nya locket med rörtång o svets för att sedan
fila klockan med en vass raspfil. som sagt det kommer strax bilder.

Bara ett tips för intresserade, gå in på TrustPilot och sök på SwatchGroup i Europa. 95% av hundratals olika inlägg är Negativa.
Tycker det säger en hel del om koncernen SwatchGroup.

Måste få fråga om Orisen enl bilder håller normal standard vad det gäller
borstning av boett? själv tycker jag det ser mkt grovt ut samt oregelbundet.
borstspåren går både kors & tvärs? trodde en 25.000kr klocka höll bättre finish.

Tycker det är bra att du varnar då handlaren uppenbarligen ljög om klockans skick.
Sedan är det ju uppenbart att klockan inte är ny och att Oris självklart inte släpper en klocka i det skicket, så rubriken och ditt första stycke är inte helt lyckat.
Om nu inte Postnord lyckas köra över den med ångvält i transporten 😅

Jag ville inte vara den som avslöjade säljarens identitet, det fick jag utmärkt hjälp med längre upp i tråden. Tack!
Varför inte?
Om dom nu tydligt lovade att klockan var oanvänd/nyskick så skulle inte jag ha några problem med att "hänga ut" dom.
Tycker det finns alldeles för många klockhandlare med mycket tveksam nivå och rymliga samveten.
Klockhandlare = beg. bil-handlare? 😁

Tillbaka
Topp