• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Oris! Oris Aquis Regulateur Der Meistertaucher

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Den flyter iaf. för mig! :hungry:
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=6489538&rid=99066#msg_6489538

aquisregula2.jpg
 

Ricrob

Patek
Har aldrig fattat Meistertaucher.. Man måste helt klart vara en mästare för att kunna utläsa tiden på den, spec under vatten!
Snygg design dock men den är för rörig och syskonen är finare imho.
 

David

Bödeln
Helt klart tumme upp. Tycker minutvisaren är genial, det är inte överdrivet ofta tiden bortom en timme är relevant, så det är lika bra att timvisaren är undanskuffad. Det enda minuset är att det inte går att använda ett vanligt nato på den.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag gillar den. Tror jag iaf. Kan tänka mig att det inte är direkt svårt att läsa tiden lika snabbt som vanligt om man bär den ett tag.
 

Ricrob

Patek
Timmar under vatten är oftast oviktigt för en rekreationsdykare.
Jo, så mycket har jag faktiskt förstått, vad jag menar är att jag inte fattar designen.. David är ju dykare och anser han att den ör smart, så är det säkert så men jag tycker en fet minuthand o en diskret timhand gör jobbet lika bra, fast snyggt, som t.ex. Ploprof m.fl.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har ingen aning om vad klockan är på den där men vill ändå ha en :)
 

TKVF

Panerai
Jo, så mycket har jag faktiskt förstått, vad jag menar är att jag inte fattar designen.. David är ju dykare och anser han att den ör smart, så är det säkert så men jag tycker en fet minuthand o en diskret timhand gör jobbet lika bra, fast snyggt, som t.ex. Ploprof m.fl.
Jag dyker mycket. Inte så ofta i Sverige, men i tropiskt klimat. Normalt på på ett dyk med enkel 12 200bar är max en timma. Oftast så blir dyker kortare, för att luften tar slut. Tittar man exempelvis på min diktator, så är det minuter som syns störst, liten liten siffra för timmar. Vi sla inte fördjupa oss i dykning, vill någon på forumet dyka i Sverige, på bästa dykplatserna så hör bara av er så hjälper jag till.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Gillar den men som många andra skriver så tror jag att de är svårt att se vad tiden är, men för dyk intresserade kan det ju va något.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hoppar!? Är den som en gammal väggklocka i matsalen..? Jag gör antagandet att timhanden på bilden snart är framme precis på 8, för att sedan glida vidare mot nio i takt med minuterna, som vilken klocka som helst.. Eller?
Du har säkert rätt, jag blev bara förvirrad och nyfiken på hur den skulle läsas av. Skulle vara jobbigt om timvisaren hade tolv fasta läge som hoppade vidare varje gång minutvisaren kom till 30 till exempel.
 

David

Bödeln
Tror ni övertänker det här alldeles för mycket. Tim-, minut-, och sekund-vidare fungerar precis som på vilken klocka som helst, den enda skillnaden är att de har varsin tavla istället för att dela på en.
 
Topp