• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet men dock inte i klockvärlden

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Hittade hit när jag googlade efter en lämplig Panerai. Har hängt på TTT sen Tony startade siten. Genom åren har ett antal dinkor runnit mellan fingrarna. Bland några mer minnesvärda så minns jag Glycine SST12 jag köpte av Denke. Sen har man givetvis haft sina svaga ögonblick när man köpt en och annan Rolex, bl a bilhandlarversionen av subben, dvs en G/S.

Senaste var en seadweller men magin från tidigt 90-tal ville inte riktigt infinna sig och den kändes mer och mer som en redig girlywatch. Så den fick ge plats för en IWC inge, där pratar vi manlig klocka men med risk för skolios vid långvarig användning. Plus att den är en formidabel dörrpostmagnet. Den fick tyvärr ge vika för att jag dog lite inombords varje gång jag dängde den i något hårt.

En Chronoswiss Opus i skeletonutförande kom när jag tyckte skeleton-ur var det coolaste sen sockeplast och försvann lika fort när inga av det motsatta könet förstod det speciella i en klocka utan urtavla. Liten påverkan hade även det faktum att det inte gick att se vad klockan var. Nåväl efter en välbehövlig paus från klockor som kostar som en mindre bil så har jag ledsnat på Suunton och min gamla Seikobeater och nu ska det handlas Panerai.

Helst en Pam 390 eller liknande. Ska vara clean, stor och schnyygg! Tills jag hittar den rätta så tränar jag på armband. Denna slängde jag ihop under dagen, tycker den vart ganska cool genom att låta "flesh" sidan vara framsidan.

Tackar

/Peter

nsEYbXd.jpg


8ZaovRf.jpg


vviqYlJ.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Kanske skulle passa i presentera dig tråden i diskussion.

Du har helt rätt, vart lite yvigt första inlägg. Hade bara tänkt lägga ut bilderna på bandet men sen kom jag på att man kanske skulle berätta lite om sig själv. Går den att flytta? Eller ska jag kopiera texten?
 

TKVF

Panerai
Ingen aning. Bara du vet att det finns fler underjord. Ifall du hittat hit på något konstigt sätt.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tack. Är fortfarande i nybörjarstadiet men lär mig ngt nytt efter varje projekt.
 
Topp