• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

khx

Omega
Varit medlem ett tag, men dålig på att skriva och engagera mig. Första inlägget nu, vilken milstolpe. Har bara en klocka för dagligt bruk, en IWC Mark XVI med länk. Fullt nöjd med den men skulle inte tacka nej till en Rolex Datejust II 41mm med vitguldsring och jubileelänk. Just ja, har en gammal Omega Seamaster från -56 också som aldrig används. Kanske läggs ut tilll försäljning!
 

Eastbound78

Breitling
Vill bara komma med lite input, har varit medlem ett tag utan att vara aktiv på nåt sätt, men med början idag har jag börjat aktivera mig här i forumet. Vilken aktivitet med mycket feedback å "gilla" återkoppling jag fått på så kort tid. Jag har numera flyttat upp KS från nr 21, (av24 möjliga) i mina bookmarks till nr 3,det är inte många sidor som gör en sån resa i min surfhistorik:)
Skall definitivt ha mera koll här.
 

janbanan22

Breitling
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Hej allihopa.
Joakim heter jag och är 51 år gammal. Tack för insläppet i gruppen som jag fick tips om av en annan klockälskare som jag nyligen gjort affär med. Klockor har jag väl alltid gillat men senaste halvåret har det väl formligen exploderat och jag har köpt på mig flera stycken. Billiga och dyra. Här är en liten bild från min nuvarande klocklåda. Har en diger önskelista men just nu står en Breitling högst upp på den så det hoppas jag det dyker upp en som jag gillar och till ett pris som är passande för plånkan just för dagen.
 

Bilagor

  • 55C733D3-2381-45D1-9F43-A204BEE8E257.jpeg
    55C733D3-2381-45D1-9F43-A204BEE8E257.jpeg
    119.9 KB · Visningar: 8

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej allihopa.
Joakim heter jag och är 51 år gammal. Tack för insläppet i gruppen som jag fick tips om av en annan klockälskare som jag nyligen gjort affär med. Klockor har jag väl alltid gillat men senaste halvåret har det väl formligen exploderat och jag har köpt på mig flera stycken. Billiga och dyra. Här är en liten bild från min nuvarande klocklåda. Har en diger önskelista men just nu står en Breitling högst upp på den så det hoppas jag det dyker upp en som jag gillar och till ett pris som är passande för plånkan just för dagen.
Den där hulken känns inte helt reko va?

Edit: inte heller PO:n
 

Been

Patek
2-Faktor
Har precis blivit medlem men haft ett intresse för klockor ett tag.Finns ju så mycket man vill ha men tyvärr så sätter ju ekonomin stopp ibland . Just nu har jag snöat in på någon chronomat från Bretling får se vad det blir, kanske en 13050.1 eller så blir det något annat roligt, vad rekommenderar ni andra klockfantaster.
 

Mässing

Omega
Hej KSare!
Surfat runt på forumet ett tag nu och var dags att regga sig.
Har gillat klockor så länge jag kan minnas. Men har senaste tiden intensifierats, så det har blivit några köp under senaste månaderna :)

Tack KS för ett gediget och bra forum för klockintresserade!
 

David H

Breitling
Hej,
Har alltid gillar klockor, kommer ihåg hur min första klocka såg ut, men vet inte var den är nu.

Klockintresset har gått upp ner genom åren, men det är alltid Seiko som lockar. Framför allt Seikos vintage. Har precis skaffat en Seiko quartz Superior som är helt makalös.

0AF7287F-6DF1-49AD-902A-58233B7D7CFB.jpeg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihopa.
Joakim heter jag och är 51 år gammal. Tack för insläppet i gruppen som jag fick tips om av en annan klockälskare som jag nyligen gjort affär med. Klockor har jag väl alltid gillat men senaste halvåret har det väl formligen exploderat och jag har köpt på mig flera stycken. Billiga och dyra. Här är en liten bild från min nuvarande klocklåda. Har en diger önskelista men just nu står en Breitling högst upp på den så det hoppas jag det dyker upp en som jag gillar och till ett pris som är passande för plånkan just för dagen.
Vi sysslar inte med fakes här. Kan du undvara sådant skräp så är du varmt välkommen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Har alltid gillar klockor, kommer ihåg hur min första klocka såg ut, men vet inte var den är nu.

Klockintresset har gått upp ner genom åren, men det är alltid Seiko som lockar. Framför allt Seikos vintage. Har precis skaffat en Seiko quartz Superior som är helt makalös.

0AF7287F-6DF1-49AD-902A-58233B7D7CFB.jpeg
Grymt bra 9983! In i Kobra Kai och mys!
 

haavjuss

Omega
3FC0A9ED-53C3-4635-B82F-AF56AE1A2FBA.png
Hej på er!

Jussi heter jag, en 32-årig samhällsplanerare från Uppsala. Har intresserat mig för klockor sedan några år tillbaka. Det började med en certina, troligen från 1966, som jag ärvde efter en mycket kär släkting. Även om klockan knappast har något ekonomiskt värde att tala om har den en speciell plats i mitt hjärta och jag lär aldrig sälja den.

Ser fram emot intressanta diskussioner framöver och hoppas så småningom kunna köpa någon av mina grails här på forumet!

Trevlig söndag,
JH
 

jallmar

Omega
Hej
Har varit lite passiv men nyupptäckt KS. Har ingen aning hur många klockor jag ägt men ett 10 tal rollar, AP, VC osv. Men köpt tillbaka en Kermit jag hade på 2000talet. Har kvar en Overseas, Ikepod och Lange som alla är såna som fastnat. Just nu fikar jag på en bänk ute på söder. Så tack för att ni låter mig vara med och jepp.. redan sett nån klocka jag är sugen på.
 

Bilagor

  • 6F1AC01E-227A-4F24-A9E1-554216C2EDF6.jpeg
    6F1AC01E-227A-4F24-A9E1-554216C2EDF6.jpeg
    85.2 KB · Visningar: 7

11ftpole

Breitling
Hej Klocksnack,
Med 4 st Daniel Wellington-klockor som primär klocksamling så kan ni kanske gissa var jag jobbade fram till nyligen. Grymt bra bolag måste jag säga, och det tände ett klockintresse som jag tänkte utforska här nu framöver.

Nästa klocka kanske blir en Grand Seiko, eller en billigare Panerai.

Jag har även förälskat mig i Lifestyle-forumsdelen.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej Klocksnack,
Med 4 st Daniel Wellington-klockor som primär klocksamling så kan ni kanske gissa var jag jobbade fram till nyligen. Grymt bra bolag måste jag säga, och det tände ett klockintresse som jag tänkte utforska här nu framöver.

Nästa klocka kanske blir en Grand Seiko, eller en billigare Panerai.

Jag har även förälskat mig i Lifestyle-forumsdelen.

Välkommen!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Har precis blivit medlem men haft ett intresse för klockor ett tag.Finns ju så mycket man vill ha men tyvärr så sätter ju ekonomin stopp ibland . Just nu har jag snöat in på någon chronomat från Bretling får se vad det blir, kanske en 13050.1 eller så blir det något annat roligt, vad rekommenderar ni andra klockfantaster.

Finns en tråd för Breitling där alla Breitling-galningar hänger! Där finns det bra surr!
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så mycket att presentera, men nu är det dags att iallafall försöka inhandla den första lite mer seriösa klockan här i livet :) Så just nu är jag ute efter en Rolex Datejust av något slag, vilket känns som en lämplig pjäs att börja med då Rolex alltid legat på min bucket list. Blev tipsad om den här sidan av en bekant, verkar riktigt bra.

Finns det någon lämplig tråd där man helt enkelt kan ställa diverse allmänna frågor om klockor? :) Så slipper jag starta någon ny, tänker jag.
 
Startar mitt djupare klockengegemang genom att bli medlem här.
Kommer ihåg min första klocka på högstadiet, en gul Gul, med kardborreband. Sedan falnade intresset fram till för 10 år sedan då jag länge suktat efter en Rolex Explorer II. Sagt och gjort en dag på Heathrow flygplats låg den där och väntade på att bli köpt av mig :)
Därefter har denna underbara klocka varit den jag använt varje dag. Nu när jag lämnade in den på service så insåg jag att jag saknar att ha en klocka på armen.

Har under en tid gillat gröna klockor och tyckte då att en Seiko SARB017 va den jag skulle komplettera min Explorer II med. Nu har jag en skön "svampplockarklocka" på olivgrönt natoband.

Hoppas på inspirerande läsning och en stunds tidsfördriv.

Ha det gött!
 

Bilagor

  • IMG_20191008_181247.jpg
    IMG_20191008_181247.jpg
    139.1 KB · Visningar: 4
  • Untitled.png
    Untitled.png
    777.1 KB · Visningar: 5

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag är inte så mycket att presentera, men nu är det dags att iallafall försöka inhandla den första lite mer seriösa klockan här i livet :) Så just nu är jag ute efter en Rolex Datejust av något slag, vilket känns som en lämplig pjäs att börja med då Rolex alltid legat på min bucket list. Blev tipsad om den här sidan av en bekant, verkar riktigt bra.

Finns det någon lämplig tråd där man helt enkelt kan ställa diverse allmänna frågor om klockor? :) Så slipper jag starta någon ny, tänker jag.
https://klocksnack.se/threads/den-hemtrevliga-nybörjartråden.102090/
 

Simon G

Breitling
God afton!
Simon heter jag. Ölänning som bor i Skåne sedan ett par år sedan. När det kommer till klockor är jag helt grön så jag har mycket att ta igen, men jag har ganska länge kastat längtande blickar i den ständigt läskande Köp & Sälj-delen av forumet. Så jag tänkte att jag skulle ge mig till känna helt enkelt. Jag har en Orient Mako 2 i härlig Pepsitappning som brorsan köpte (här på KS) till mig i födelsedagspresent och det var den som började sätta igång en fascination för klockor. Min andra klocka är även den en Orient, Sun & Moon närmare bestämt. Fick faktiskt hem den idag och är givetvis väldigt glad över den. Även den köpt här på forumet.

Nu har jag babblat tillräckligt. Ser fram emot att ta del av forumet och lära mig mer!
Allt gott.
/Simon
 
Topp