• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OskuH

Omega

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Lurat i vassen en tid på detta forum, uppskattat så många fina bilder här så vill också vara med och dela! Dagen till ära (för min första post) blir det min favorit ur samlingen: Jaeger-Lecoultre Duometre a Chronographe, 42 mm, roséguld.
thumbnail_IMG_1669 (1).jpg
Jäklar, det var en riktig juvel att ta med i presenteationen. Välkommen! Nu vill vi se mer😄
 

Fabbylicious

Breitling
Hallå! Har lurkat runt här på forumet ett tag. Fabbe heter jag och bor i Stockholm. Har fått en nytändning på klockor igen och tänkte att det är på tiden att skaffa ett konto här på riktigt. Har haft en dragning för Tudor en längre tid men är intresserad av lite nytt och hoppas på att få lite inspiration. Främst vad gäller mikromärken.

Här kommer en bild på mitt senaste förvärv.

IMG_1997.jpg
 
Hej KS!
Efter att ha fyllt huset med böcker och backar med vinylskivor så insåg jag att min nästa samling får vara något som tar mindre plats. Klockvärlden öppnades för mig när jag började kolla upp en Rado Marco Polo som jag fick ärva för ett år sedan. Även om jag gillar att samla och spara (man är ju inte bibliotekarie av en slump) så drivs jag nu av ambitionen att bli en OWG. Men på vägen dit har jag testat lite allt möjligt och jag är fortfarande i fasen att pröva ut vad jag gillar. Hittills har mina köp varit lite slumpartade och spretat åt olika håll. Jag inledde starkt med en Seiko Panda som sedan visade sig ha en AM-tavla. Men man lär sig och nästa gång gör jag min reseach bättre.

Ha det så fint allihop!
 

Emil.s

Omega
Tjena!
.
Jag har ett relativt nyfunnet klockintresse som tagit extra fart sedan jag blev medlem här.

Jag hoppas på att kunna uppgradera inom kort. Framförallt är det märken som Oris, Omega och Tudor som fångat mitt intresse. Jag anser mig fortfarande vara rätt färsk i dessa sammanhang och ser fram emot allt vad klockvärlden har att erbjuda! Den som har tips om klockor inom upper mid-range spannet får hemskt gärna Pm:a!

Tack för mig, kul att vara här! 😁

//Emil
 
Senast ändrad:

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Hallå Klocknörds!

Skall presentera mig lite, mitt namn är Stefan.

Är en 66:a som är född i Västerås men nu mera bor i Dalarna. Jag jobbar inom Skogs och träindustrin, jag hittade detta ställa av än ren slump när jag kollade efter en Rolex 116400 GV via google. Har länge varit intresserad av klockor, redan som ung pöjk, men blev intresserad på allvar efter ett besök på Nymans UR i Västerås 1986. Det var då det växte på ett viss Rolex behov, gillar andra märken också så klart så som IWC, Omega med flera.
Har hängt på ett närliggande forum sedan 2000 som jag gillat, så det känns kul att hitta ett till ställe med likasinnade nördpolare med ett klockoholik beteende. Här är några ur från samlingen. För tillfället söker jag efter en Rolex 116400GV.





























Välkommen hit😃
 

ShirtPants

Breitling
Hej klocksnackare!
Jag heter Alex och har ju vart medlem ett tag men inte så aktiv men nu tänkte jag lägga upp en bild på mina omegor! Första klockan köpte jag förra året och det blev en Omega geneve här på klocksnack. Sen blev det en Seamaster nttd i början på året och nu i veckan blev det en pre moon speedmaster.
 

Bilagor

  • 5ED04038-5549-4D4E-9850-5DD746AF3470.jpeg
    5ED04038-5549-4D4E-9850-5DD746AF3470.jpeg
    794.8 KB · Visningar: 37

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Hej klocksnackare!
Jag heter Alex och har ju vart medlem ett tag men inte så aktiv men nu tänkte jag lägga upp en bild på mina omegor! Första klockan köpte jag förra året och det blev en Omega geneve här på klocksnack. Sen blev det en Seamaster nttd i början på året och nu i veckan blev det en pre moon speedmaster.

Läcker speedy😍
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Hej KS

Gammal ubåt som inte ens haft konto förrän nyligen. Alltid kul titta på trevliga bilder och googla fram svar på frågor man inte vågat eller kommit på att ställa själv! Per heter jag, 31 årig norrlänning i exil i Uppsala. Tänkte försöka dra mitt strå till stacken framöver. Tack för ett toppenforum.

EE0C5515-BB87-4A3B-88B3-907C976A655B.jpeg

Valda delar av beståndet, för tillfället i daglig rotation.
 

Emil.s

Omega
Hej KS

Gammal ubåt som inte ens haft konto förrän nyligen. Alltid kul titta på trevliga bilder och googla fram svar på frågor man inte vågat eller kommit på att ställa själv! Per heter jag, 31 årig norrlänning i exil i Uppsala. Tänkte försöka dra mitt strå till stacken framöver. Tack för ett toppenforum.

EE0C5515-BB87-4A3B-88B3-907C976A655B.jpeg

Valda delar av beståndet, för tillfället i daglig rotation.
Drömmig Tudor bb36! 😍
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Hej KS

Gammal ubåt som inte ens haft konto förrän nyligen. Alltid kul titta på trevliga bilder och googla fram svar på frågor man inte vågat eller kommit på att ställa själv! Per heter jag, 31 årig norrlänning i exil i Uppsala. Tänkte försöka dra mitt strå till stacken framöver. Tack för ett toppenforum.

EE0C5515-BB87-4A3B-88B3-907C976A655B.jpeg

Valda delar av beståndet, för tillfället i daglig rotation.

Välkommen! Läcker DJ. Har själv en likadan😃
 

Peanutboy

Omega
Ny/gamal medlem som hängde på diverse klockforum för ca 15år sedan. Har gått igenom många Seiko dykare under åren och in första riktiga klocka var en 6309-7040.
Köpte mig en Marathon TSAR när jag fyllde 30år(nu 44år) och den hänger med ännu.

Nu är jag på G och vill eventuellt köpa mig min andra Rolex i livet en Deepsea från en säljare här JakubL verkar vara en betrodd säljare? Någon som kan bekräfta?
 
Visserligen inte helt ny medlem, men det är först nu mitt intresse har börjat växa sig oroväckande (i alla fall enligt min fru) stort. Har idag en liten samling bestående av en Seiko 5KX, en Seiko SNK809 och en Tissot Visodate som jag kör på jobbet. Är just nu på jakt efter en Traska Commuter i ett sista desperat försök att bli en owg.
 

arantius

Breitling
Hej alla!
30 bosatt i Sthlm. Började kolla på klockor för ca 1.5 år sedan och efter mycket research bestämde jag mig för att en explorer 214270 mk2 skulle bli min första "riktiga" klocka. Ställde mig i kö hos AD förra hösten men som ni alla vet försvann den i våras. Luften gick ur mig. Nu står jag fortfarande på väntelistan men då för 36mm istället. Nu kan jag snart inte hålla mig längre och börjar söka efter en dykare att ha som komplement till explorern. Kollat lite på BB58, pelagos, oris aquis, SMP. Andra tips mottages gärna.
Ser fram emot att lära mig mer av er på KS!
Allt gott!
 

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Hej alla!
30 bosatt i Sthlm. Började kolla på klockor för ca 1.5 år sedan och efter mycket research bestämde jag mig för att en explorer 214270 mk2 skulle bli min första "riktiga" klocka. Ställde mig i kö hos AD förra hösten men som ni alla vet försvann den i våras. Luften gick ur mig. Nu står jag fortfarande på väntelistan men då för 36mm istället. Nu kan jag snart inte hålla mig längre och börjar söka efter en dykare att ha som komplement till explorern. Kollat lite på BB58, pelagos, oris aquis, SMP. Andra tips mottages gärna.
Ser fram emot att lära mig mer av er på KS!
Allt gott!
Välkommen! Saftigt, törs man fråga vilken AD?
 

Alwexthiva

Breitling
Mitt klocka intresse har främst varit begränsat till mer funktionella klockor som har passat mina fritidsintresse. Jag har haft de flesta Suunto core, ambit några dykare. Jag har också ett gäng Luminox modeller. I "samlingen" finns någon blaffig Invicta, Oris, Citizen och Longines. Nästa planerade köp blir förmodligen en Tudor och nästa planerade avveckling är en Longines Heritage 1935.
 

gjarnling

Omega
Har varit medlem på forumet i några år, köpt en del och låtit mig inspireras — men snålat med inläggen. Haft ett klockintresse cirka 20 år, samlat från och till. Handlar främst om vintageur, och lika delar skruva i dem som låta dem smycka min handled. Just i dag föll det senare på denna Yema som huserar det franska urverket FE 233-66. Allt gott!

27A77801-9120-483C-A401-A2D636F572BC.jpeg
 
Senast ändrad:

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Jo det är sannerligen saftigt! Bergströms. Får kanske ligga på lite och höra av mig mer frekvent men vet inte om det skulle göra mer skada än nytta.
Tror att det, tvärtom vad somliga skulle vilja påskina, mest upplevs konstlat irriterande. Läst online om folk som kommer med tårtor och gud vet vad. Aldrig gjort något liknande själv, har löst sig med varierande grad av tålamod. Håller tummarna att din tur kommer snart!
 
Hej alla!

Nyfiken medlem som nyligen hittat hit..Har varit intresserad av det tekniska inuti en klocka sedan länge men först på "gamla" dagar blivit mer och mer förtjust i även det yttre på ett armbandsur. Dykarur är jag barnsligt förtjust i..

Hunnit med lite köp och sälj men inte varit särskilt social i de övriga trådarna, det skall jag naturligtvis bli bättre på. Slänger med en bild på senaste inköpet.

Väl mött

//Christian
 

Bilagor

  • tempImage6FLZS5.png
    tempImage6FLZS5.png
    3.3 MB · Visningar: 13
Hej alla!

Nyfiken medlem som nyligen hittat hit..Har varit intresserad av det tekniska inuti en klocka sedan länge men först på "gamla" dagar blivit mer och mer förtjust i även det yttre på ett armbandsur. Dykarur är jag barnsligt förtjust i..

Hunnit med lite köp och sälj men inte varit särskilt social i de övriga trådarna, det skall jag naturligtvis bli bättre på. Slänger med en bild på senaste inköpet.

Väl mött

//Christian
Välkommen!
 

InWester

Cartier
Hej Micke heter jag

har aldrig varit intresserad av klockor men så dök det upp en bild på en Victorinox i mitt insta flöde för ca 7-8 månader sedan så jag slog till på Inox i kolfiber och tyckte den var dö läcker 😄 men det jag inte hade räknat med att jag nu var fast i klockträsket. Var ute på Chrono24 i timmar varje dag och spanade. Så i bara farten blev det en citizen promaster med självlysande tavla. Laddade upp den och kunde stå länge inne på muggen med släckt lyse för att kolla lumen. Mina undrade va fan jag gjorde där inne så länge😂 någon som känner igen sig? Nu äger jag ytterligare 2 klockor, TAGheuer aquaracer WAY2013 och en nyligen inköpt Formex essensen 43mm med grön tavla. Trots 4 klockor på kort tid så spanar man på nya objekt. Så nu får jag väl vara med å leka här väl😃
 
Topp