• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena!

Victor heter jag, 25 bast från Stockholmsområdet. Har ingen aning om när jag skaffade konto på KS och är överlag inget proffs på forum. Jag skulle inte heller påstå att jag är något proffs på klockor men skulle säga att intresset iallafall finns! När jag var yngre, 12-13 år fick jag min första klocka, en Emporio Armani efter önskemål. Åren efter följde ytterligare tre Armani klockor och två Hugo Boss. Samtliga ligger idag någonstans i förrådet och gapar efter nytt batteri. Klockintresset kom tillbaka för kanske tre år sedan och har gått igenom flertal stadier. Har aldrig sålt en klocka, så vissa ligger tyvärr oftast kvar i klocklådan om dagarna. Dessa klockor äger jag idag:

IMG_7649.jpeg IMG_7650.jpeg IMG_7648.jpeg IMG_7647.jpeg
IMG_7645.jpeg

Tack för er tid!

Senast ändrad:
Hej

Jobbar i flygbranschen utomlands. Klocklådan består just nu av 2 breitlings och några billiga casio model. Klockintresset konkurrerar stenhårt mad andra intressen/invesreringar tyvärr.

Letar efter en Breitling Aviator 8 middle East edition, Galactic, eller en blå alt grön Navitimer. Sökandeprocessen är minst lika viktig som ägandet.

Tack för mig

Bilagor

• IMG_4088.jpeg
    IMG_4088.jpeg
    546.2 KB · Visningar: 4
Bor utanför Uppsala och har länge kört med en Samsung Galaxy watch. Fungerar fint men då tjejen är klockintresserad och då det har börjat dyka upp fler och fler rekommendationer för klockvideos på min youtube-feed så har intresset för klockor väckts till liv även hos mig. Spanat runt en del och planerar inför mitt första köp av en automatisk klocka under black friday. Men tills dess är det många dagar av sugande på karamellen innan jag bestämmer mig för vilken klocka det blir.

Tjena!

Victor heter jag, 25 bast från Stockholmsområdet. Har ingen aning om när jag skaffade konto på KS och är överlag inget proffs på forum. Jag skulle inte heller påstå att jag är något proffs på klockor men skulle säga att intresset iallafall finns! När jag var yngre, 12-13 år fick jag min första klocka, en Emporio Armani efter önskemål. Åren efter följde ytterligare tre Armani klockor och två Hugo Boss. Samtliga ligger idag någonstans i förrådet och gapar efter nytt batteri. Klockintresset kom tillbaka för kanske tre år sedan och har gått igenom flertal stadier. Har aldrig sålt en klocka, så vissa ligger tyvärr oftast kvar i klocklådan om dagarna. Dessa klockor äger jag idag:

IMG_7649.jpeg IMG_7650.jpeg IMG_7648.jpeg IMG_7647.jpeg
IMG_7645.jpeg

Tack för er tid!
Välkommen! Fin samling!

Tjena!
Johan heter jag. Bor med min tjej, två småpojkar i ett hus i Åsa på västkusten. Jag är intresserad av roliga bilar, hus och klockor.
Jag har sedan några år tillbaka en Rolex Submariner. Jag är på jakt efter en klocka till. Som det ser ut blir det en Datejust 36, med jubileum och vitguld.

Ny och ny, har hängt här till och från sedan 2017 men aldrig skrivit något. Bara varit inne och drömt mig bort att få sätta en Tudor på armen. Har stått i kö, blivit erbjuden, tackat nej, ställt mig i kö igen, tackat nej. Men denna gång tänkte jag "nä nu får det vara nog med att hoppa av". Så ställde mig i kö i februari och nu i oktober kom mailet. "Klockan finns nu undanlagd i ditt namn". Så sagt och gjort, en tur till Bergströms Ur i Uppsala och vips så satt den där. Har intalat mig själv att detta är klockan som ska bäras i vått och torrt så får väl se om jag kan hålla mig till det.

Oavsett, väldigt bra forum att hänga på och som sagt, bara för att man inte tidigare skrivit så mycket så har mycket information och inspiration inhämtats härifrån. Så tack för ett bra forum!

Bild1.jpg Bild2.jpg
Visst är det gött när man flip-floppat så länge att man ba ”nä nu jävlar” o så blir det en Tudor?
Livet på den goaste av pinnarna, den där kommer du ha extremt mycket glädje av!

Tillbaka
Topp