• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fdymek

Omega
Re: Ny på forum

Hej alla glada klockentisuaster

Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.

Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.

Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.

Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....



Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.



Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.



Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.

Tack för ordet...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Ny på forum

Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)
 

fdymek

Omega
Re: Ny på forum

Ariste skrev:
Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)

Jo tack, jag har redan märkt hur man förändras av alla underbara klockor som finns på bland annat köp och sälj. Jag trodde att jag bara gillade vissa modeller men har märkt att det finns något som tilltalar mig i nästan alla klockor ;)
Känns som att jag är på väg in i ett beroende... please help me...
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Hej
Peter K här.
Jag har lurkat på TTT ett par år, och nu kommit hit.
Jag är inne på micro märken, och sportar bla:
Dievas Squale Benarus Armida Artego.
Har även en Glycine.
Om ekonomi tillät, skulle det även finnas en Speedmaster Moon.
Det finns också några Micros som skulle kunna tillkomma: Wilson LM´Ploprof mfl.

Här kommer bilder på min nuvarande stab av tidgivare-tidtagare (tar tid från allt annat i livet)

















Den sista, är min skäms klocka, nästan en kopia, går väl ändå som hommage.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Ny på forum

fdymek skrev:
Ariste skrev:
Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)

Jo tack, jag har redan märkt hur man förändras av alla underbara klockor som finns på bland annat köp och sälj. Jag trodde att jag bara gillade vissa modeller men har märkt att det finns något som tilltalar mig i nästan alla klockor ;)
Känns som att jag är på väg in i ett beroende... please help me...

Du frågar helt fel kille om hjälp, jag skulle bara dra ner dig än längre i träsket. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Peter K skrev:
Hej
Peter K här.
Jag har lurkat på TTT ett par år, och nu kommit hit.
Jag är inne på micro märken, och sportar:
Dievas Squale Benarus Armida Artego.
Har även en Glycine.
Om ekonomi tillät, skulle det även finnas en Speedmaster Moon.
Det finns också några Micros som skulle kunna tillkomma: Wilson LM´Ploprof mfl.

Jag hoppas kunna sätta mig och lägga upp lite bilder vad det lider.

Kul med ett nytt och modernare forum.

Varmt välkommen, kul med modernare mikromärken! Ser verkligen fram mot inlägg och bilder vad det lider.
 

David

Bödeln
Är inte alla nya här? :D

Har haft riktigt ont om tid den senaste tiden, så istället för att skriva en presentation postar jag helt enkelt ett gäng bilder som är ganska representativa, både gällande mina klockor och mina intressen.

120101-Oct-2.jpg


091121-Blue2.jpg


110120-Nudie.jpg


110529-311.jpg


20110403-Leonardo1.jpg


120225-1675-1.jpg


110821-W33.jpg


120506-Green-1.jpg


110617-w24.jpg


110528-Bubbles.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ny på forum

fdymek skrev:
Ariste skrev:
Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)

Jo tack, jag har redan märkt hur man förändras av alla underbara klockor som finns på bland annat köp och sälj. Jag trodde att jag bara gillade vissa modeller men har märkt att det finns något som tilltalar mig i nästan alla klockor ;)
Känns som att jag är på väg in i ett beroende... please help me...


Tjena Fredrik!! Välkommen hit också. Vem är den där kollegan du beskrev? Verkar vara en riktigt riktigt trevlig kille! :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ny på forum

fdymek skrev:
Ariste skrev:
Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)

Jo tack, jag har redan märkt hur man förändras av alla underbara klockor som finns på bland annat köp och sälj. Jag trodde att jag bara gillade vissa modeller men har märkt att det finns något som tilltalar mig i nästan alla klockor ;)
Känns som att jag är på väg in i ett beroende... please help me...

För att sammanfatta klockträsket lite enkelt...

hope.jpg


Välkomna! :D
 

vekktah

Cartier
Tja! Kul med lite mer överskådlig tillvaro
Många bekanta nick här. Själv var jag dum nog att använda Viktor som signatur tidigare, gör inte om samma tavla här utan kör på Vekktah eftersom det finns många Viktor.
Bor i sthlm och missbrukar klockor, kött och goda drycker. Och cyklar. Gillar att pigga upp tillvaron med lite klockaffärer då och då vare sig det bara rör sig om ett par hundralappar.
Ett par år gammal i klockträsket utan någon tro på att någonsin ta mig ur det.

Lite bilder på ett urval av favoriterna...



























edit:stavfel
 

fdymek

Omega
Re: Ny på forum

RicVin skrev:
fdymek skrev:
Ariste skrev:
Välkommen! En härlig början på något stort. Intresset lär inte svalna av timlånga besök på klocksnack.se direkt - däremot kan jag nästan lova att du kommer att överraskas av hur intresset ändrar sig, breddas, smalnas av, nästan upphör eller intensifieras. Det blir sällan som man tänkt, eller så talar jag bara för mig själv. :)

Jo tack, jag har redan märkt hur man förändras av alla underbara klockor som finns på bland annat köp och sälj. Jag trodde att jag bara gillade vissa modeller men har märkt att det finns något som tilltalar mig i nästan alla klockor ;)
Känns som att jag är på väg in i ett beroende... please help me...


Tjena Fredrik!! Välkommen hit också. Vem är den där kollegan du beskrev? Verkar vara en riktigt riktigt trevlig kille! :D


Nja, nu ska inte gå till överdrift. Såå trevlig är är han inte ;)
 

Ricrob

Patek
Jag är ny här...

..men känner mig inte speciellt ny..? Mycket gamla nick men det är ju bara bra tycker jag! Bra plattform. Ska bli kul att häcka här, även om det kommer dubbelsurfas såklart! Är det ngt statement med denna nya sida, eller är det bara att ni/vi har saknat 2000-talet?

//Ricrob
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är so far en skön blandning av nya och gamla nick, precis som när man surfar på de internationella forumen så är det ju flera av oss som dyker upp här och var med samma nick. :)

Gällande själva siten så var det hela ett infall som kom i söndags och i måndags/tisdags mynnade ut i Klocksnack, noll startsträcka alltså. Vi tyckte helt enkelt att det kunde vara kul med ett nytt svenskt entusiastdrivet klockforum. Vi kommer berätta mer om detta under morgondagen då vi även kommer dela ut priser för tävlingen mm.

Det är skitkul att så många hittat hit och och det är nu i början alla vi som hänger här kan vara med och sätta standard och stil på forumet.

Full fart framåt! :)
 

P-A

Sir Spamalot
Dont fear, P-A is here! :D
Jag förstår att ni har saknat mig, iaf lite ;)

Jag måste säga att det är en mycket god idé att starta detta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kul att se dig här P-A! Skulle dock inte köpa hundar på blocket;) Hoppas du skall trivas. Välkommen även Victor, du skulle dock köpt min Chronorisen istället..
 

rooster

Breitling
Hej

Anders heter jag och har följt TTT i ca 2-3 års tid. Ingen stor postare men uppskattar att läsa
och insupa det mesta som har med klockor att göra.
Undrade just vad som var på gång när inlägg från Spencer och Joberman plötsligt började lysa med
sin frånvaro.

Kul detta, 2 forum att följa hädanefter!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hade nu äntligen chansen att för en gång skull byta nick, i och med nytt forum...

Men det hade säkert inte blivit bättre ändå........



Kul initiativ dock, mycket imponerad!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Men hur blir det med O-Tv? Är JohnR här eller ska man behöva kidnappa honom? :)
 
Topp