• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej! Som ny här på forumet och hyfsat novis på klockor så känns det bra att kunna få hjälp, tips och inspiration.
Via jobbet så har jag genom åren byggt upp en ganska stor kvalitets garderob med kostymer, kavajer, skjortor, byxor, skor etc. Nu på senare tid ha mitt klockintresse ökat. Har alltid drömt om en Omega klocka ;)
Har fram tills i fredags burit en Certina DS podium som min fru gav mig i 30 års present för 6 år sedan.
Igår gjorde jag dock slag i saken och köpte två nya klockor via klockia.se .

Det blev en Oris Divers aquis date med svart urtavla. Tanke med denna är att ha en liten tuffare klocka som funkar till det mesta, både jobb o privat.
Den andra blev en Certina Powermatic 80 Limited Edition. Med denna kan jag köra lite mer dressyr men ändå inte så stelt typ.

Väntas få klockorna imorgon eller på tisdag. Nästa klocka måste bli en Omega, har sneglat en hel del på en begagnad Planet Ocean 45,5mm från 2007. Har hittat en seriös säljare. Klockan är nyserverad me kvitto. Dock saknades certifikat samt orginal lådan. Dessutom känns 19500kr för en nästan 6 år gammal klocka lite häftigt. Men jag är som sagt novis så det är kanske bra pris. Dock väldigt sugen på en Omega som sagt. ;)

Vad tror ni om mina 2 första "riktiga" klockor?

Tack för en bra sida!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Förlåt jag såg att tråden Ny redan fanns. Kan man flytta mitt inlägg?
 
Senast ändrad:

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Varmt välkommen! Aquisen är grym (har själv ägt en) och den kommer förhoppningsvis skänka dig mycket glädje. Lycka till på jakten efter Omegan också :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Omega är liksom vad alla eftersträvar här på forumet!

Oris är grymma klockor!

Min PO och Speedy säger hej!
null_zps3da67a34.jpg
 

Bodén

Panerai
Välkommen! Som du själv påpekade så finns det en tråd för presentationer. Men vafan, skitsamma.

Klart du ska ha en Omega, har själv en relativt ny Speedmaster 3570 samt en ärvd Omega Genève från 1975. Älskar dem båda, och de kommer troligtvis aldrig lämna.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kul! Men du kommer snart att se att det här är ett Rolex-orienterat forum... Och risken är väldigt stor att du dras med i strömmen...:)

Men som Jokkmokkswe säger. Man ska ju köpa det man gillar!

Välkommen förövrigt!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Runt 18-22k är enligt mig ett bra och vanligt pris för en PO 2500 med några år på nacken. Självklart beroende på skicket utseendemässigt och servicehistorik.

Det där med box och papper är lite från person till person. Men när jag köper en relativt ny klocka vill jag ha box och papper, det är dock inget jag förväntar mig när jag köper vintage. Tycker att det är rent av märkligt när box och papper saknas på nya klockor, vilken dåre som helst förstår ju att det är av värde, speciellt certifikat.

Ang klockan du kikat på..Ja, Co-Axial servicen är dyr, så 19k är enligt mig ett bra pris, iaf om klockan är servad hos AD. Det jag har märkt är att orange PO är lite billigare än svart PO, vilken färg är den du kikat på?

Övrigt kan jag säga att PO 2500 är en fantastisk klocka, och jag ångrar att jag sålde min så snabbt. Är det en sådan du drömmer om ska du köpa en.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Om ni har degen så är det bara att köpa. Det fina med begagnade klockor är att man oftast får pengarna tillbaka när man säljer. :)
Vilket intresse/hobby får man det?
 

Camo00

Patek
Välkommen! Jag tycker att Du är helt rätt ute; Certina-Oris-Omega är en logisk väg att vandra, och bra klockor rakt över! :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Välkommen!

Köp det du lockas mest av för stunden. Det går alltid att byta/komplettera längre fram :)

Tänk bara på att en ny klocka tappar avsevärt mycket mer i värde vid en eventuellt försäljning.
 

Jonazid

Omega
Säger som andra. Köp det som passar dig och vad du vill ha. Du är vuxen fall inte för grupptryck :)

Är själv sugen på samma klocka och samma färg, i mitt tycke snyggare klocka av liknande modell får man leta efter.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack för alla välkomnade och tips. Idag dök det då upp en möjlighet att köpa en helt ny oanvänd Omega Seamaster 300gmt uttagen juli 2013. Priset blev efter lite förhandling 22tkr. Vilket jag anser som en bra deal. Oris blir åter till affären men Certinan kanske jag behåller...;)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Så har man då hittat en PO som är helt ny till ett överkomligt pris. Kommer därför sälja min 1 vecka gamla Seamaster GMT.
Känns inte riktigt som jag har behov av 2 dykare...;). Vilken vecka med flera klock affärer. Helt galet...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Välkommen! Omega PO är en fantastisk klocka. Välj klocka med hjärtat och inte med hjärnan!
Det brukar alltid vara det bästa!
 
Topp