• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet....

Ciderboy

Breitling
Hej!

Hittade forumet när jag började googla efter urmakare i Stockholm som kan kika på/reparera min farfars guldklocka. Det är en Omega (gulddouble?) som farfar fick 1977, då han jobbat 30 år på Svenska Handelsbanken.

Jsg är nyfiken på klockan och undrar var jag kan posta ett par bilder och kanske få info här?

(Och även tips på urmakare - har mailat Nymans, Farfars, Rob Engström och Fredmans - har jag missat nån?)
 

Ciderboy

Breitling
Jag fick en prisindikering av min farbror, som hade pratat med en utmakare i Skåne - runt 4500. Det är rätt mkt pengar - men om klockan är värd en slant tål det att funderas på.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej!

Hittade forumet när jag började googla efter urmakare i Stockholm som kan kika på/reparera min farfars guldklocka. Det är en Omega (gulddouble?) som farfar fick 1977, då han jobbat 30 år på Svenska Handelsbanken.

Jsg är nyfiken på klockan och undrar var jag kan posta ett par bilder och kanske få info här?

(Och även tips på urmakare - har mailat Nymans, Farfars, Rob Engström och Fredmans - har jag missat nån?)
Välkommen hit! Posta några bilder på vintagedelen här på forumet så kommer du att få svar.
 

Portofino

Panerai
Jag fick en prisindikering av min farbror, som hade pratat med en utmakare i Skåne - runt 4500. Det är rätt mkt pengar - men om klockan är värd en slant tål det att funderas på.
När det kommer till vintage Omega ska du nog inte förvänta dig att klockan är värd särskilt mycket i pengar. Men desto mer i sentimentalt värde. Jag har suttit i ungefär samma sits då jag fick en gammal guld Omega som tillhört min farfar. Den hade inte fått ngn kärlek på ganska många år och således kostade det en hel del att få den i bra skick. Men det är det värt.
 
Doublé och för lång och trogen tjänst gör att det låter som att klockan är värd mindre än ev service kostar, men affektionsvärdet kan göra att det ändå är värt det...

Bilder skulle göra det hela lättare...
 

F-L-P

Panerai
Välkommen!

Som tidigare nämnt skulle jag hålla mig till fristående urmakare, de brukar vara enklare att få arbetet gjort "good enough" på såna ställen då till ett lite bättre pris.

Värde beror helt på modell. En riktigt trist sönderskavd double historia är inte värt så mycket medans en 18 k pie pan constillation i perfekt skick kan ligga upp mot 10k.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
En service är troligtvis värd mer än klockan om det inte är en klocka i solid guld.
Trots det är det ju värt att lägga pengarna för en service av sentimentala skäl!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag säger mejla Keas i Kristinehamn. Bra på vintage och halva pengen sisådär. Mina NOR-arvegods har servats där sen ursprungsägarna bar dom och alltid med bra resultat.
 

Ciderboy

Breitling
Hej!

Hittade forumet när jag började googla efter urmakare i Stockholm som kan kika på/reparera min farfars guldklocka. Det är en Omega (gulddouble?) som farfar fick 1977, då han jobbat 30 år på Svenska Handelsbanken.

Jsg är nyfiken på klockan och undrar var jag kan posta ett par bilder och kanske få info här?

(Och även tips på urmakare - har mailat Nymans, Farfars, Rob Engström och Fredmans - har jag missat nån?)

Lyckas inte redigera OP, så jag lägger ett par bilder som kommentar.
image.jpg
image.jpg
 
Topp