• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet..

Runeb

Breitling
Upptäckte klocksnack och kände att detta är något för mig..
Mitt namn är Bengt och har egentligen två stora intressen. Bilar och klockor.. Har upptäckt det fascinerande med klockor på senare år,det är ju dessutom enklare att samla på klockor än 4 hjuliga saker. Mina klockfavoriter är Oris och Longines. Har en pointer day samt en klassisk guldlongines från 1972 i bra skick.
Dessutom någon certina av äldre datum. Ikväll har jag faktiskt köpt en till Oris-denna gång till min fru-Oris ladies pointer day. Denna kommer nog att behöva en liten uppfräschning eftersom den är lite äldre-men vi får se när den dyker upp.
 

Bilagor

  • IMG_1213.JPG
    IMG_1213.JPG
    347 KB · Visningar: 429
  • IMG_1959.JPG
    IMG_1959.JPG
    155.6 KB · Visningar: 422

Runeb

Breitling
Tack så mycket för trevligt bemötande.
Har nu fått hem min frus "överraskningsklocka". Skicket var OK -inlämnad på service/kontroll samt påläggning visarmassa (
s-l1600.jpg
lite sprucken). Väntar med spänning på resultatet. Detta är ju en ( i mina ögon ) klassisk damklocka..:happyhappy:
 

Runeb

Breitling
kul med Lotus folk..
Har faktiskt alldeles nytt bytt bort min Lotus Europa S till en Evora.. lite "off topic" men enligt önskemål:D
Har kollat vintagedelen nu..missade den tidigare.. Enkelspårig? nej inte alls utan dubbelspårig bilar och klockor:angel: P1220233.jpg
 
Topp