• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex av svensk ad, vad fick du betala?

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Finns det någon som lyckats köpa en klocka av dem?
Få känslan av att de lägger upp alla klockor som finns i produktion och till billigaste priset på C24.
Men att sedan leverera verkar vara svårt.
Beställde en Glashutte från dem och la handpenning.
3 eller 4 månader senare hade de ännu inte lyckats få fram någon klocka så jag avbeställde.
Försökte lite senare med en Hublot och gav upp efter 2 månader utan klocka...
Jag fick tillbaka handpenning utan problem så ingen skugga på dem för det.

Rob E fick f.ö. fram min Hublot på en vecka utan att det blev speciellt mycket dyrare..

Precis så är det! Alla på chrono24 som inte har klockan i lager arbetar så.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Finns det någon som lyckats köpa en klocka av dem?
Få känslan av att de lägger upp alla klockor som finns i produktion och till billigaste priset på C24.
Men att sedan leverera verkar vara svårt.
Beställde en Glashutte från dem och la handpenning.
3 eller 4 månader senare hade de ännu inte lyckats få fram någon klocka så jag avbeställde.
Försökte lite senare med en Hublot och gav upp efter 2 månader utan klocka...
Jag fick tillbaka handpenning utan problem så ingen skugga på dem för det.

Rob E fick f.ö. fram min Hublot på en vecka utan att det blev speciellt mycket dyrare..

Jag har.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Finns det någon som lyckats köpa en klocka av dem?
Få känslan av att de lägger upp alla klockor som finns i produktion och till billigaste priset på C24.
Men att sedan leverera verkar vara svårt.
Beställde en Glashutte från dem och la handpenning.
3 eller 4 månader senare hade de ännu inte lyckats få fram någon klocka så jag avbeställde.
Försökte lite senare med en Hublot och gav upp efter 2 månader utan klocka...
Jag fick tillbaka handpenning utan problem så ingen skugga på dem för det.

Rob E fick f.ö. fram min Hublot på en vecka utan att det blev speciellt mycket dyrare..


Tog runt 3 månader innan jag fick min Panerai. Lika bra, hann spara lite :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Min 116710 stod det 55.500:- på kvittot på, 4500:- i rabatt. Köpt 2011.
Eftersom det inte var jag själv som köpte klockan har jag ingen aning om vilken relation första ägaren hade till handlaren eller hur många klockor han köpt tidigare. Svensk AD i Skåne.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag är väll enig med det som är sagt ovan, men jag fick fel pris vid min förra handel då priserna inte riktigt var skrivet i sten med tanke på den kommande höjningen . Var sjukt nöjd och skulle göra transaktionen, men fick samtidigt ett mail om att adn inte kunde sälja till det uppgivna priset för han hade gjort fel :(
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag gick in i Frank Ur för första gång medan jag väntade på Rob E skulle öppna. Kollade på den nya Omega Seamaster 300, och var tydlig med att jag inte tänkte köpa nån. Ändå fick jag först 19% rabatt, sen 23% om jag köper den här och nu... Jag kunde säkert ha prutat lite till..
 

Ken

Omega
Beställde och la handpenning på en GMT BLNR i november.
Prel. leverans runt jul.
Flyttades sedan fram till månadsskiftet jan/feb. Nu senast så var beskedet i slutet på februari.
Har ingen aning om varför och har inte frågat, är inte så stressad. Den som väntar på något gott osv.. ;)
Ja Niklas,du lär ha lite annat att välja på under tiden:D
 
Topp