• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex Yacht Master?

Pistol_Pete

Panerai
Vill ha!
-Edit-
Rörliga gifar funkar inte i mobile safari.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    47.5 KB · Visningar: 58

jhm

Panerai
en fråga om rolex om man vill ha en rolex i prisklassen 15-30 där imellan antar att det blir en datejust , men iaf till frågan
stiger dom i värde under åren eller är datejust en klocka som börjar bli ointressan?


Förstår inte riktigt vad det är du försöker säga, men Rolex tveklöst populäraste modeller är Datejust och Submariner. De modeller som tenderar att stiga i värde så småningom, är ofta de som var mindre populära under sin lanseringsperiod.
 

Turbotom

Omega
Stort vill ha begär! Kommer dock vara för dyr för mig, så jag får skylla på att guldklockor inte är lika tåliga som stål! [emoji12]
 

holma20

Panerai
Förstår inte riktigt vad det är du försöker säga, men Rolex tveklöst populäraste modeller är Datejust och Submariner. De modeller som tenderar att stiga i värde så småningom, är ofta de som var mindre populära under sin lanseringsperiod.
Jo men det var det jag undra :) ifall dom stiger i värde under åren , tänkte köpa en som investering och som sonen kan ta över när jag försvinner :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att den är ruggigt snygg, tänk om de hade skippat datumet och bubblan på den här modellen. Då hade det varit en fullträff.
 

Whedda

Rolex
Jo men det var det jag undra :) ifall dom stiger i värde under åren , tänkte köpa en som investering och som sonen kan ta över när jag försvinner :)

Allt beror på vad du betalar och hur lång horisont du har. På 10 år kanske den inte stiger om du köper nytt men på 30 är skall det mycket till att den inte stigit i värde.

Samtidigt så har ju det snarare med penningvärdet att göra.

Att köpa någon modern Rolex som en investering ser jag som ytterst tveksamt då det helt enkelt produceras för stora volymer för att jag skall våga hoppas på några raketpriser på sikt.

Köp klockan för att du gillar den och för att det är en av de mest mångsidiga och välbyggda klockor på marknaden som kommer ge både dig och din son mycket glädje framöver. Vill du investera finns det betydligt säkrare och bättre placeringar att göra i en aktieportfölj med lång löptid.
 
  • Like
Reactions: jhm

holma20

Panerai
Allt beror på vad du betalar och hur lång horisont du har. På 10 år kanske den inte stiger om du köper nytt men på 30 är skall det mycket till att den inte stigit i värde.

Samtidigt så har ju det snarare med penningvärdet att göra.

Att köpa någon modern Rolex som en investering ser jag som ytterst tveksamt då det helt enkelt produceras för stora volymer för att jag skall våga hoppas på några raketpriser på sikt.

Köp klockan för att du gillar den och för att det är en av de mest mångsidiga och välbyggda klockor på marknaden som kommer ge både dig och din son mycket glädje framöver. Vill du investera finns det betydligt säkrare och bättre placeringar att göra i en aktieportfölj med lång löptid.
De har du rätt i vill såklart ha en klocka som jag kan använda dagligen och jag tycker datejust den helsilvriga eller med vittguld passar min smak perfekt!
Tack för ditt svar! Och kloka ord :)
 
Finns väl rätt många exempel på att Guldklocka på gummiband så något tillfälle verkar de ju funka till.

Aquanaut i Rosé, AP ROO, Hublot Big Bang, VC Overseas etc.

Tycker personligen den är klockren som sommarklocka.

Jag tycker den är grym designmässigt, men tycker att den typen av klockor, sportisar i Rosé och gummi ska vara större (när det ÄR en sportig klocka) Vattennöten i Rosé är grym, likaså Hublot CF men dom är inte lika sportiga utan mer dressiga, denna känns mer som den fightas med AP ROO och Hublot BB och då blir nog 40mm litet, men det är min egna åsikt...
 
Topp