• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex Yacht Master?

Whedda

Rolex
Jag tycker den är grym designmässigt, men tycker att den typen av klockor, sportisar i Rosé och gummi ska vara större (när det ÄR en sportig klocka) Vattennöten i Rosé är grym, likaså Hublot CF men dom är inte lika sportiga utan mer dressiga, denna känns mer som den fightas med AP ROO och Hublot BB och då blir nog 40mm litet, men det är min egna åsikt...

Ja tror jag förstår hur du tänker och rent filosofiskt håller jag med dig om att kategorin kan bäras större. Även om jag föredrar mindre klockor skulle jag tveklöst gå på 40mm framför 37mm av den anledningen.

Tycker det är rätt kul ändå hur synen på vad som kan uppfattas som dressat. Att kalla Hublot CF och Aquanaut för "mer dressiga klockor" skulle nog få många av de mer konservativa att sätta de stekta sparvarna i vrångstrupen. Idag förstår jag att normen för vad som klassas som dress mer eller mindre suddats ut helt.

För mig är allt med gummiband automatiskt en sportig klocka och CF på 42 och Aquanaut på 40mm ändå ganska stora. Det beror mycket på att jag har mindre handleder som gör att de bärs stort på MIG ändå så jag förstår att många med grövre armar föredrar t ex CF i 45mm.
 
Ja tror jag förstår hur du tänker och rent filosofiskt håller jag med dig om att kategorin kan bäras större. Även om jag föredrar mindre klockor skulle jag tveklöst gå på 40mm framför 37mm av den anledningen.

Tycker det är rätt kul ändå hur synen på vad som kan uppfattas som dressat. Att kalla Hublot CF och Aquanaut för "mer dressiga klockor" skulle nog få många av de mer konservativa att sätta de stekta sparvarna i vrångstrupen. Idag förstår jag att normen för vad som klassas som dress mer eller mindre suddats ut helt.

För mig är allt med gummiband automatiskt en sportig klocka och CF på 42 och Aquanaut på 40mm ändå ganska stora. Det beror mycket på att jag har mindre handleder som gör att de bärs stort på MIG ändå så jag förstår att många med grövre armar föredrar t ex CF i 45mm.

Håller med, menar bara att PP AN och Hubbe CF t-ex och även om man testar en AP RO 39mm på läder så har ju alla ett dressigt utseende även om dom storlekmässigt ligger i största laget för att vara en dressare såklart, men dom är designmässigt enligt mig inte alls så sportiga som nya YM, med keramiskt insert? stora utstående nuffror på bezeln osv, hursomhelst så är ny YM cool, bara jag som personligen skulle vilja se den typen av klockor lite större, dom gamla YM har ju alltid enligt mig burits mindre än t.ex Sub men det kanske är annorlunda med den här i.om bezeln är i svart osv...

Kommer nog bli en hit hursom...
 

Frosse

Cartier
Den såg snyggare ut på produktbilderna än de i verkligheten. Lär dock se smashing ut när man väl ser den :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker den är grym designmässigt, men tycker att den typen av klockor, sportisar i Rosé och gummi ska vara större (när det ÄR en sportig klocka) Vattennöten i Rosé är grym, likaså Hublot CF men dom är inte lika sportiga utan mer dressiga, denna känns mer som den fightas med AP ROO och Hublot BB och då blir nog 40mm litet, men det är min egna åsikt...
Håller med, alldeles för liten! Kommer kännas som en tantdinka. Om de bara lanserat 40 och 47 istället. Tur panerai och corum finns!
 
Topp