• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny rotor till Jaeger Memovox cal. 916

Egon

Breitling
Hej!
Som rubriken lyder söker jag en rotor (oscilliating weight 1143.1) till en Jaeger LeCoultre Memovox med ett cal. 916 urverk. Har försökt att hitta på diverse reservdels-sidor men har gått bet.
Någon som har något tips på var jag kan finna denna rotor? Eller är det till att lägga ut några bevakningar och hoppas på att något dyker upp?

Trevlig kväll!
/JRM
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Testat urdelar.se? Min erfarenhet är att allt de har inte ligger på sidan heller så skicka ett mail och fråga.
 

rogart-63

Patek
Hej!
Som rubriken lyder söker jag en rotor (oscilliating weight 1143.1) till en Jaeger LeCoultre Memovox med ett cal. 916 urverk. Har försökt att hitta på diverse reservdels-sidor men har gått bet.
Någon som har något tips på var jag kan finna denna rotor? Eller är det till att lägga ut några bevakningar och hoppas på att något dyker upp?

Trevlig kväll!
/JRM
Hela rotorn eller vad är felet. Är lagret slut så borde det gå att byta?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla med urdelar.se. Såg att Mikael hade ett 916 verk. Tror inte det är lätt att hitta delar till JLC. Fråga @Margarinkungen :)
@JRM Det finns delar på Cousins uk både orginal men också lite generiska. Även eBay har delar men man får skriva lite olika i sökningarna, men det finns grejer

Bra start https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/264153572962

3C0C4BA1-4F37-4E71-9A97-C137B6427AD7.png


Här är artikelnumret iaf! Men om du frågar dom (cousins) så jagar dom säkert rätt på den åt dig

Mk
 
Senast ändrad:
Topp