• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Sinn - 856 S....

....igår fick min kompis Daniel hos http://www.eriksonurhandel.se/ i Sundbyberg sin nya Sinn 856 S (S står för Schwarz dvs Svart) den är perfekt med sina 40mm och jag tycker den är RIKTIGT grym....

91C1BDDC-D588-4066-B7B4-3A87E84E2CA2-116-000001FA9A2338F8_zpse4083519.jpg


Så sjukt grym och ett litet ha-begär har startat....

Vad tycker ni?
 

Skolläraren

Panerai
Riktigt läcker i svart utförande! Jag har en liten svaghet för Sinn (därför jag började med det märket när man fastnade i klockträsket).

Det enda jag undrar är om Sinn har fått till problemet med den svarta färgen, som förrut blev repig ganska lätt och kunde tillochmed försvinna med dings och liknande. Inte så snyggt om det lyser igenom rostfritt bakom det svarta. Hoppas att de har fixat till det här och att den håller sig riktigt fin länge!
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Hej Skolläraren,
Sinn har två typer av svart coating, den ena är mycket enkel och är ämnad för den asiatiska marknaden vilka bett Sinn hålla kvar med att "bara" måla boetten varpå färgen försvinner lätt och klockan får en "vintage"look snabbt. Detta andvänds endast på en modell i kollektionen. Den andra metoden är PVD behandling och skall inte likställas med den ovannämnda. Här under högt tryck och värme appliceras "färgen" in i metallen varpå den är nästintill onötbar.
 
  • Like
Reactions: ssl

Skolläraren

Panerai
Tack för svaret, Richard! Det förklarar saken, jag har bara läst på WUS där det dykt upp lite klagomål på deras svarta färg och det är ju skönt att veta att den kommer hålla sig svart och fin även i framtiden.
 
Richard Dahlgren skrev:
Hej Skolläraren,
Sinn har två typer av svart coating, den ena är mycket enkel och är ämnad för den asiatiska marknaden vilka bett Sinn hålla kvar med att "bara" måla boetten varpå färgen försvinner lätt och klockan får en "vintage"look snabbt. Detta andvänds endast på en modell i kollektionen. Den andra metoden är PVD behandling och skall inte likställas med den ovannämnda. Här under högt tryck och värme appliceras "färgen" in i metallen varpå den är nästintill onötbar.

Riktigt bra svar Richard!
 
Topp