• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny sorts rulle

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Omen hade önskemål om en klockrulle för 3 klockor. Tänkte jag skulle göra en annan variant som passar bättre för färre klockor än dom jag gjort tidigare. Sagt och gjort, här är en rulle för 3 klockor i Tärnsjös finaste skinn med innerfickor och flärp i hjortskinn från samma eminenta företag.

Lite bilder annars har det inte hänt.

23012014-DSC00136.jpg
23012014-DSC00137.jpg
23012014-DSC00138.jpg
23012014-DSC00139.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Omen hade önskemål om en klockrulle för 3 klockor. Tänkte jag skulle göra en annan variant som passar bättre för färre klockor än dom jag gjort tidigare. Sagt och gjort, här är en rulle för 3 klockor i Tärnsjös finaste skinn med innerfickor och flärp i hjortskinn från samma eminenta företag.

Lite bilder annars har det inte hänt.

23012014-DSC00136.jpg
23012014-DSC00137.jpg
23012014-DSC00138.jpg
23012014-DSC00139.jpg



Fan vad fint!
 

Isodor

Audemars
Riktigt fin och ser väldigt praktiskt ut. Inget krimskrams, bara bra skit.

Men kanske hade varit snyggt med en till sömn på vänster sida om spännet också för uppnå symmetri ?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Funderade faktiskt på det. Då ser det lite märkligt ut på insidan med en söm som inte verkar ha någon användning. Men jag ska prova på nästa och se vilket som ser bäst ut.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Ruskigt fint!
Vilken storlek på pricking iron är det? Ser lite större ut än normalt eller är det bara inbillning?
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Ahhh, nu ser jag. Första bilden om man följer "ensamsömmen" till andra sidans gavel, det är inte en saddlestitch? Hur är den sydd? Jäkligt snyggt med den lite glesare sömmen. Ibland tycker jag att Japanska 3mm blir lite tätt med tigertråden.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Hmmmm, tunn tråd? Hur får du så långt mellanrum mellan trådarna? Man ser ju snittet från järnet tydligt mellan trådrna, det får aldrig jag....
 

Coromo

Omega
Funderade faktiskt på det. Då ser det lite märkligt ut på insidan med en söm som inte verkar ha någon användning. Men jag ska prova på nästa och se vilket som ser bäst ut.


Den blev till och med snyggare än original klockrullen!

Om det inte blir bra med en extra söm på andra sidan så kanske det hade passat bra med att sätta din nya cheepo stämpel där istället?
 
Topp