• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny Speedmaster - Ultraman

DrDre

Diamant
En ny ltd ed av Speedmaster’n. Riktigt snyggt.

THE SPEEDMASTER LIMITED EDITION 42 MM "ULTRAMAN"
OMEGA’s 1967 “Moonwatch” has been a hit with collectors ever since it appeared in the Japanese TV show “RETURN OF ULTRAMAN.” Now, that popular chronograph has been reborn – in the form of an exclusive #SpeedyTuesday model that is limited to just 2,012 pieces.

https://www.omegawatches.com/speedytuesday-speedmaster-limited-edition-42mm-ultraman/

1795884C-BA5A-4FE3-AE27-7761B94EB264.jpeg

Hoppas bara inte Moonwatch går samma öde till mötes som Planet Ocean med nya limiterade upplagor där den ena är mer färgglad än den andra.

Riktigt cool! Dessutom med en kul historia bakom modellen. Det enda jag hade önskat på den här hade varit att den också kom på länk, i vintage-stil som på 1957-modellen eller Speedy-tuesday. Den här nya Ultraman har diskuterats en del i Speedy-tråden, där några lyckosamma medlemmar lyckades knipa ett exemplar :)

Tycker nog kommentarer som dina är mer tröttsamt. En genomtänkt begränsad upplaga för att hylla en historisk modell som säljs slut omgående är i min värld en lyckad lansering.
Och dina kommentarer lyfter hela forumet?

Min åsikt om omegas mjölkning av varumärket vädrar jag precis hur mycket jag vill, dessutom är det nog många som delar just den uppfattningen.

Tycker du mina åsikter är tröttsamma så kan du ju scrolla vidare

Och dina kommentarer lyfter hela forumet?

Min åsikt om omegas mjölkning av varumärket vädrar jag precis hur mycket jag vill, dessutom är det nog många som delar just den uppfattningen.

Tycker du mina åsikter är tröttsamma så kan du ju scrolla vidare
Har jag aldrig påstått. Inte jag som klagade på en lyckad lansering. Ditt onyanserade gnäll var inte jättegivande? Sedan har jag iofs inte klagat på att du kommenterade.

Du kan gärna förklara hur detta urvattnar Omegas varumärke också.

Har jag aldrig påstått. Inte jag som klagade på en lyckad lansering. Ditt onyanserade gnäll var inte jättegivande? Sedan har jag iofs inte klagat på att du kommenterade.

Du kan gärna förklara hur detta urvattnar Omegas varumärke också.
Med oändliga LE, det är tröttsamt när de tar en gammal klocka och förnyar nån liten detalj, detta är min åsikt.
Om den nu blir lyckad återstår att se

Med oändliga LE, det är tröttsamt när de tar en gammal klocka och förnyar nån liten detalj, detta är min åsikt.
Om den nu blir lyckad återstår att se
Detta är ju dock inget nytt påhitt med Ultraman?
C0B03AE7-E728-41D2-9E21-C5AF6A9CA191.png

Exakt den modellen bars i en TV-serie 1968. Detta är för att hedra den modellen.

Tycker Omega gör helt rätt i att rida på den våg av entusiaster som flockas runt Speedmastern inför det kommande jubileumsåret för månlandning.

Med oändliga LE, det är tröttsamt när de tar en gammal klocka och förnyar nån liten detalj, detta är min åsikt
En specialserie med 2000 klockor som säljs online för att hylla en hypad vintagemodell är tröttsam? Vi har väldigt olika definitioner på tröttsamt. Smakfull om än lite fantasilös limiterad upplaga. Vet inte hur man kan göra det bättre?

Tillbaka
Topp