• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Submariner..?

Ricrob

Patek
Ändlänkarna är magiska! :depressed:

Måste ändå säga att designen tilltalar lite.. Den liksom växer.. Skulle det dessutom vara så att det är en überlimiterad konceptklocka, så lär väl älskarna köa..! ;)
 

DrDre

Patek
Jag har ett svagt minne av att jag sett något liknande tidigare. Jag kan dock ha blandat ihop det med Tudor. Den på bilden är nog fake men den har nog inspirerats av ngt liknande.
 

Målarn

The Steak
Den andra Rolex Us Marine versionen såldes ju för över 100k USD på auktion... Galna priser :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte Ken Sato gjort nåt liknande under namnet Prolex?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ändlänkarna är magiska! :depressed:

Måste ändå säga att designen tilltalar lite.. Den liksom växer.. Skulle det dessutom vara så att det är en überlimiterad konceptklocka, så lär väl älskarna köa..! ;)

Som sagt, vilka ändlänkar!
 

Landshark

Cartier
Styggt. Hela skapelsen skriker ju "no taste" (och skulle därför i och för sig kunna vara äkta...;) ). Men nej, det är så mycket som är galet, det som mest sticker ut är väl de låååånga fula armbandsfästena som går ÖVER vridringen! Förstoringsglaset för datumet verkar i alla fall göra sitt jobb (x 2,5), annars är det ju en vanlig avslöjare....
 

meo_swe

Audemars
KILL IT WITH FIRE!!!
Fast det skulle vara tämligen askul att komma med en sån på en gtg...:)
 

DrDre

Patek
Den andra Rolex Us Marine versionen såldes ju för över 100k USD på auktion... Galna priser :)

Det faktum att den såldes för 100 000 usd, och det tom innan värsta vintage racet drog igång, kan ju antyda att den faktiskt är äkta. Det är väl ganska troligt att köparen själv är expert eller låtit en expert titta på den. Genom att bara titta på klockan, även i verkligheten, är det nog svårt att göra en uppskattning som är 100% säker iom att det handlar om en prototyp som verkar bygga delvis på redan existerande delar (urverk, tavla, krona kanske). Man har ju inte något att jämföra med och därför blir det ju omöjligt att säga om boetten har tillverkats av Rolex eller någon annan med liknande utrustning. Personligen tycker jag dock att den ser rätt cool ut.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det faktum att den såldes för 100 000 usd, och det tom innan värsta vintage racet drog igång, kan ju antyda att den faktiskt är äkta. Det är väl ganska troligt att köparen själv är expert eller låtit en expert titta på den. Genom att bara titta på klockan, även i verkligheten, är det nog svårt att göra en uppskattning som är 100% säker iom att det handlar om en prototyp som verkar bygga delvis på redan existerande delar (urverk, tavla, krona kanske). Man har ju inte något att jämföra med och därför blir det ju omöjligt att säga om boetten har tillverkats av Rolex eller någon annan med liknande utrustning. Personligen tycker jag dock att den ser rätt cool ut.
Eller så är det någon tok med alldeles för mycket pengar som litar blint på Antiqourium. Har hänt förr. :)

Bara genom att titta på klockan så ser man att den är fake. Att den dessutom ryktas härstamma från en specifik källa i Asien och att US Marines alltid benämns i plural och inte i singular som denna gör att iaf jag väljer att tro på de som säger att den är bogus. Den ser mer ut som en Seiko än en Rolex. Så illa är det.
 

DrDre

Patek
Eller så är det någon tok med alldeles för mycket pengar som litar blint på Antiqourium. Har hänt förr. :)

Bara genom att titta på klockan så ser man att den är fake. Att den dessutom ryktas härstamma från en specifik källa i Asien och att US Marines alltid benämns i plural och inte i singular som denna gör att iaf jag väljer att tro på de som säger att den är bogus. Den ser mer ut som en Seiko än en Rolex. Så illa är det.

Som jag ser det är det omöjligt att avgöra genom att bara titta på klockan och dess design ens om man kan studera den i verkligheten, utan man måste titta på omständigheterna runt den. Varifån kommer den, kan det styrkas, går det kanske att titta riktigt noga och se om det är Rolex verktyg som kanske använts etc etc? Att det är ett "s" som saknas kan ju bero på att det bara är några ingenjörer som ville skoja till prototypen innan den skulle skickas. Vi pratar ju trots allt om en klocka från 80-talet innan internet fanns och som tillverkats i ett (eller fåtal) ex och vi vet ju inget alls runt omständigheterna. Ang designen så tycker jag att det är omöjligt att säga. Rolex har ju alltid haft lite hyss för sig och ofta varit rätt förtjusta i att gå sina egna vägar. Men som sagt, omöjligt att veta.
 
Topp