• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Talking watches med Kevin Rose...

snoozarn

Patek
2-Faktor
Önskar att de körde talking watches med några 'stora' instagram profiler, förstår iofs att vissa vill vara anonyma men ändå..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
J-C Biver bäst by far :) Gillade denna också dock. Enligt mig så var Alan Maleh sämst då han satt och pratade om hur viktiga just dessa klockorna var för honom yada yada medans alla låg ute till salu på hans hemsida :/
 

Owaysis

Cartier
Nu ska ni inte negga grabbar, tyckte ändå det var rätt kul att höra lite av Bens åsikter och syn på klockor. Ofta så sitter han ju bara tyst och nickar.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Biver är ju en rätt levande personlighet, bullrig och skön

Plus att han berättade mer från tillverkarnas synvinkel, vilket ger en annorlunda touch jmf samlarna
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
I beg to differ.

Nu är jag kanske lite färgad då jag följt Kevin Rose sedan han var finnig tonåring och lärde ut hur man fixade gratis pizza, wardriveade osv. i The Broken.
Kan relatera till hans fascination vad det gäller ingenjörskonsten. Resonerar på samma vis vad det gäller teknologi. Är inte helt övertygad av vintage ...än.

Gillar att det dyker upp friska vindar som Kevin, ska bli kul att se vad planerna för Watchville är.
 

Isodor

Audemars
Ett nytt segment av klocksamlare med andra åsikter kan väl vara kul ibland som avbräck.

Visst rår inte hans dinkor på de gamla anrika samlarna som i tidigare avsnitt men ibland är det kul med lite kontrast..

A-Langen med diamanttavlan var sjukt vacker/kool. Ingenjörskonst på hög nivå!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Håller inte alla med kören. Tycker avsnittet var otroligt intressant. Inte för att klockorna föll mig värst i smaken utan mer för hans passion för mekaniken. Att bara lyssna på när folk sitter och rabblar upp svåra referenser är inget som jag värdesätter högt. Absolut, Erik Ku må ha en av de (i mitt tycke) roligaste samlingarna men han var tråkigast att lyssna på.
 
Topp