• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny talking watches - med Raúl de Molina

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inte riktigt min smak på klockor, men alltid kul med ett nytt avsnitt. Tack för att du delade! :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tycker som tidigare talare att det är kul med variation gällande klocksamlingarna, men även variationen på det folk som Ben intervjuar =)

Lite spretig samling, men några riktiga godbitar fanns ju..Typ som GMT radiomir, dress AP och cartier
 

sjobbe

Cartier
Trampar säkert många på tårna nu men; riktigt kul med lite udda klockor och inte en hög Rollar och några Pateks (och den givna 5970 som "den ultimata" klockan) :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tydligen är denna gubbe en MEGAKÄNDIS i Latinamerika, så Hodinkee kommer få massor av uppmärksamhet! Kul klockor, bra mycket roligare med hans egen personlighet i samlingen :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hm, sådär bra avsnitt. Kul på sätt och vis att intervjuobjektet får ta mer plats, men djupet saknas. "Jag såg den här klockan i en tidning och ville ha den, så jag köpte den" som argument till varje klocka blir lite tråkigt i längden. Roligare om Ben i sådana fall utanför bild eller i bild ställer frågor som får objektet att gå in djupare och berätta om sitt intresse, i alla fall enligt mig. Nu är jag ju mögelskadad å det grövsta och förstår att man inte kan ha världens proveniens på varje klocka man äger. Men det intressanta blir ju i avsaknad av proveniens bakgrunden till köpen och historien om bäraren och dennes val etc. Lite spontana tankar efter att ha sett avsnittet, kul att konceptet finns dock, en svensk version hade varit coolt!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack :)

Gillade avsnittet, hans sätt att prata och värmen/detaljanalysen för klockorna är alltid fascinerande (vi är ju likadana). Iofs gillar jag alla avsnitt, de har alla sin charm på olika sätt.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Gillade avsnittet, som sagt kul med en kille som köper vad han gillar och inte det en samlare 'ska' ha för att ha en 'bra/fin' samling....som han sa -man köper klockorna för sin egen skull...
Exakt! Ibland är det stringenta samlandet med röd tråd på gränsen till trist.
Kul att han litar på sin känsla för feeling:)
 

Apansson

Torpare
Tycker för övrigt att detta var ett av de bästa talking watches, just för att det inte var så sjukt nördigt, utan för att det här helt enkelt handlar om en skön gubbe som gillar snygga dinkor. Mycket bra.
 
Topp