• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Talking Watches With Morgan King

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
IMG_0593.PNG


 

keroro

Rolex
2-Faktor
Älskar hans inställning till samlandet och passionen för klockorna! Och att han ofta rockar två klockor samtidigt :cigar:
 

Fredig

Cartier
Riktigt kul avsnitt med så många "rare" Rolex. Känns dock som om killen blivit multimiljonär, gått in på Hodinkee och sedan köpt klockorna via artiklar hans läst... :p
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
För att utveckla mitt något kortfattade inlägg så hyser jag ingen större beundran för unga män som med familjens pengar köper på sig nytt och gammalt i mångmiljonklassen och kallar sig för klocksamlare.
Oavsett vad denne Morgan King är, miljardärsbarn eller inte, så kan vi uppskatta att han besitter en fin samling klockor. Det är ju det vi är intresserade av, eller hur?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Oavsett vad denne Morgan King är, miljardärsbarn eller inte, så kan vi uppskatta att han besitter en fin samling klockor. Det är ju det vi är intresserade av, eller hur?
Absolut! Klockorna kan man vara intresserad av men det är ju en betydligt större bedrift om han lyckats ta sig upp genom att köpa och sälja klockor än att körsbärsplocka dem med pappsens pengar om du förstår hur jag menar :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det skulle jag också vilja veta. Miljardärsbarn är ju inte så imponerande.

Dels så hintar han ju i slutet att han kommer från modesta förhållanden och dels så inleder han med att berätta om det första dyra köpet medan han var på resa i Europa tidigt 90-tal med $1000 på kortet varav $950 brändes på klockan. Tror knappast att han skulle behöva snylta resten av resan på sina kompisar om pappa satt hemma i staterna med miljarder.

Sen så är det enligt mig av ringa betydelse var pengarna ursprungligen kommer ifrån när det är som i hans fall ett genuint intresse och kunnande. Har du ens tittat på klippet? Det bubblar ju för tusan i honom till och med när han pratar om sina Swatch-klockor så man måste vara extremt cynisk om man tror att det handlar om att vara värst vid bubbelpartys i Saint Tropez.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Dels så hintar han ju i slutet att han kommer från modesta förhållanden och dels så inleder han med att berätta om det första dyra köpet medan han var på resa i Europa tidigt 90-tal med $1000 på kortet varav $950 brändes på klockan. Tror knappast att han skulle behöva snylta resten av resan på sina kompisar om pappa satt hemma i staterna med miljarder.

Sen så är det enligt mig av ringa betydelse var pengarna ursprungligen kommer ifrån när det är som i hans fall ett genuint intresse och kunnande. Har du ens tittat på klippet? Det bubblar ju för tusan i honom till och med när han pratar om sina Swatch-klockor så man måste vara extremt cynisk om man tror att det handlar om att vara värst vid bubbelpartys i Saint Tropez.
Har kollat på klippet och det kan ju ha hänt en del på 20-25 år. Det där med miljardärsbarn var inte riktat specifikt mot honom utan mer allmänt.

Var mer intresserad av hans bakgrund när han kan lägga så stora summor på klockor. Lite bakgrundsinfo i klippet hade inte skadat :)
 
Topp