• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny tavla på min Eterna matic 3000.

Mustang

Breitling
Nu har man fått tillbaka klockan efter tavelbytet, skönt att slippa den missfärgade tavlan.
Nu kan man ha klockan på sig utan att skämmas!
Var ju inte direkt lätt att få tag i en urtavla som inte var skadad, letat länge, tydligen svårt med reservdelar till dom här.
Men hade tur, fick tag på ett urverk med en helt felfri urtavla, så nu har jag lite reservdelar till urverket också.

Perre.

rsz_eterna2.jpg

Den missfärgade tavlan monterad på reservdelsverket..
rsz_eterna1.jpg
 

Mustang

Breitling
Visst är det lite synd, men den gamla tavlan var riktigt risig, ser faktiskt ut att vara i bättre skick på bilden än den verkligen är, den var helt grönfläckig.
 

Husse

Patek
Nu har man fått tillbaka klockan efter tavelbytet, skönt att slippa den missfärgade tavlan.
Nu kan man ha klockan på sig utan att skämmas!
Var ju inte direkt lätt att få tag i en urtavla som inte var skadad, letat länge, tydligen svårt med reservdelar till dom här.
Men hade tur, fick tag på ett urverk med en helt felfri urtavla, så nu har jag lite reservdelar till urverket också.

Perre.

rsz_eterna2.jpg

Den missfärgade tavlan monterad på reservdelsverket..
rsz_eterna1.jpg
Jag vill verkligen inte vara elak! Det finns det nog av ändå!
Jag har fått en arveklocka näst intill förstörd av en som ville hjälpa mig. Polerade bort en massa battlescars på en klocka med double! Ha nu kvar den gamla fantastiska mögeltavlan, så att du kan montera tillbaka den när du har surfat runt här på KS och förstått hur en fin vintageklocka ser ut och vad dess själ betyder!
 

Mustang

Breitling
Klart jag har kvar den gamla tavlan, klockan tillhörde min pappa, han slutade använda klockan pga hur tavlan såg ut. Han var iofs världens största pedant ;), han försökte länge hitta en ny tavla. Så jag tog vid där han slutade efter att han gick bort.
Nu får klockan handledstid igen.:)
 
Topp