• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny till klockvärlden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är som sagt i rubriken ny inom klockvärlden. Har dock gjort lite research och hittat vad jag tror är min första klocka. En Seiko SARB033. Satt och kollade videor på klockor för killar med smalare handleder då jag lider av denna åkomma och såg Seiko:n och tänkte direkt att den vill jag ha. Dock ganska svår att få tag på. Vet ni en liknande klocka i samma prisklass, storlek och design?? Eller du kanske säljer en i nyskick med alla original tillbehör??? Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Är som sagt i rubriken ny inom klockvärlden. Har dock gjort lite research och hittat vad jag tror är min första klocka. En Seiko SARB033. Satt och kollade videor på klockor för killar med smalare handleder då jag lider av denna åkomma och såg Seiko:n och tänkte direkt att den vill jag ha. Dock ganska svår att få tag på. Vet ni en liknande klocka i samma prisklass, storlek och design?? Eller du kanske säljer en i nyskick med alla original tillbehör??? Tacksam för svar!
Kolla in lite vintageur. En omega seamaster från 60-80 kan ligga på 34-36mm och passar magiskt på en tunnare handled. Scrolla runt på chrono24, där du kan ställa in olika filter för bland annat pris och storlek. :)

Mitt tips är att stirra dig inte blind på själva boetten utan kolla lug-to-lug det kommer i slutänden avgöra hur bra klockan passar. Sålde precis en Aqua Terra som var 39,2 i storlekt men mellan bandhornen gav den intrycket av att vara runt 41.

Finns det en tråd som går igenom det? Som sagt ny till klockvärlden och även ny till internationell handel... :)

Finns det en tråd som går igenom det? Som sagt ny till klockvärlden och även ny till internationell handel... :)
Inget fel att läsa på och fråga på forumet, men som förstagångsköpare skulle jag rekommendera att du antingen går till en butik eller köper av någon på forumet med goda referenser. Kanske också med möjlighet att träffas f2f. Välkommen hit :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp