• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Tudor Pelagos vs Tudor Sub 79190 (blå) från 2000

Wenger

Omega
Kära klockvänner!
Så här på lördagskvällen efter fotbollsmörkret har jag blivit sugen på en blå Tudor Submariner 79190. Dock har jag redan en pelagos som jag köpte ny från Krons i vintras. Min fråga är vae ni tycker? Ska man våga sälja den nya klockan ohc införskaffa sigmen 79190?
 

Greven

Audemars
Om du är sugen på en 79190 så kör på det! Din Pelagos kan du nog sälja rätt snabbt och smärtfritt här på KS. Borde inte sjunkit mycket all i värde och du har väl fullset och då blir det ju ännu lättare att flippa den. Go for it!
 

Point Blank

Cartier
Byt för all del om du känner för det. Pelagosen är lättsåld om du vill flippa den. Jag hade dock valt den tidigare versionen 76100 eller 79090 med plexiglas istället. Vissa 79190 har väl blank tavla med vitguld runt lumen, snyggare och mer retro med bara matt målad tavla och plexi. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enda anledningen att köpa en icke ny Tudor är ju för att få matt tavla med målade index och plexi så jag hade inte köpt en 79190 utan en 79090 vilket jag också gjort. :)

Ganska stor skillnad mellan Pelagos och de äldre modellerna så försök prova en 79190/79090 innan du byter.
 
Topp