• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny variant av Junghans Meister Chronoscope

xevz

Omega
junghans-set-to-launch-new-meister-chronoscope-1-1024x891.jpg


http://blog.gessato.com/2015/03/07/junghans-set-to-launch-new-meister-chronoscope/

Om den är hälften så snygg i verkligheten som på fotot är jag helt klart såld. :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fantastiskt fin.
Perfekt storlek i min bok.
Saknar kronograf och blev ruskigt sugen.
Har junghans någon AD i hufvudstaden?
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Klockor helt i min smak, riktigt trevliga. Har inte haft någon klocka som skulle kunna vara nästa köp men när jag ser de olika modellerna så börjar man fundera om någon av dessa kanske är nästa?!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Älskar dessa nedsänkta subdials som Junghans kör med! En otroligt trevlig klocka på många sätt. Tänker ibland tillbaka på hur dum jag var som inte fick med mig en vittavlad från resan till Wien, kraftigt rabatterad dessutom :(

junghans-0274120-meister-chronoscope.jpg

ju033im.jpg
 
Mycket trevligt i tråden, får försöka passa på att klämma på dem nångång då man är ute och reser. Gillade lösningen på kalendermodellen även om det är en typ av klocka som inte passar mig så bra användarmässigt (kör utan winder och orkar knappt ställa datum :))
 

bionicbeagle

Friends of KS
Vid sidan av diverse Nomos-ur är Junghans Meister / Max Bill definitivt med på min topp-10 tack vare den rena designen. Skall försöka hitta en handlare när jag är i London till påsk så jag kan få känna på dom lite IRL innan jag slår till!
 

Pictor

Audemars
När Junghans knöt Max Bill till företaget och hans trollspö gjorde underverk med det präktiga och traditionstyngda företaget. Max är formgivarnas formgivare. Vi är väl för småborgliga här och väljer mainstream, men vem vet, vi får integlömma att vi trots allt är ett lite men nog så kvalitetsmedvetet land
 
Topp