• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny variant av Junghans Meister Chronoscope

DrDre

Patek
När Junghans knöt Max Bill till företaget och hans trollspö gjorde underverk med det präktiga och traditionstyngda företaget. Max är formgivarnas formgivare. Vi är väl för småborgliga här och väljer mainstream, men vem vet, vi får integlömma att vi trots allt är ett lite men nog så kvalitetsmedvetet land

För den som är intresserad så såg vara originalen från 1962 nästan identiska med vissa av modellerna vi ser idag.
Max+Bill+Originale.jpg


MAX+BILL+KATALOG.jpg


Men frågan är om inte den snyggaste klocka Max Bill gjorde för Junghans ändå är köksklockan i samma stil från 50-talet.

Max+Bill+kitchen+clock.jpg
 

Pictor

Audemars
För den som är intresserad så såg vara originalen från 1962 nästan identiska med vissa av modellerna vi ser idag.
Max+Bill+Originale.jpg


MAX+BILL+KATALOG.jpg


Men frågan är om inte den snyggaste klocka Max Bill gjorde för Junghans ändå är köksklockan i samma stil från 50-talet.

Max+Bill+kitchen+clock.jpg

Dom för Bauhaustraditionen vidare. kolla in Braun . Deras fina produkter från slutet på 50/60
talet är "mums för Måns " F.ö är köksklockor en kul nich. Din är bra fin med sin udda 4a och dom
subtilt enkla visarpaketet
 

lappy17

Omega
Otroligt läckra. Den intresserade kan hålla ögonen öppna efter en Meister Agenda som jag kommer lägga ut till försäljning när jag får rätt att annonsera (har för få poster än).
 

Sond

Patek
Länge sedan jag ryckte till så inför klockmodeller jag inte sett tidigare. Att PP kommer med en ny läcker modell och man reagerar positivt hör liksom till pjäsen, men flera av dessa var ju grymt läckra. Kunde snabbt se tre jag utan problem skulle vilja köpa. Finns det någon vettig näthandlare som för dessa?
 
Är vettig prisbild då dem tycker jag jämfört med mycket annat. Någon som kan uttala sig om kvalitet på verk och finish osv? jämförbara med NOMOS tex?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är vettig prisbild då dem tycker jag jämfört med mycket annat. Någon som kan uttala sig om kvalitet på verk och finish osv? jämförbara med NOMOS tex?


Nomos har ju inhouse verk det har inte Junghans, skulle säga att det är grymt mycket klocka för pengarna men jag har bara hållit i en snabbt för länge sen..
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt riktigt snygga! Gillar hur tavlan och glaset går ut nästan hela vägen till boettens kant
 

Fahn

Breitling
Men va fan!
Varför hänger jag här på forumet. Det här kommer aldrig gå bra.
Måste snart ut och jag tomburkar på helgerna om det ska fortsätta såhär.
 
Topp