• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Zenith...

watchdreamer

Panerai
Såg denna nya Zenith El Primero Stratos Spindrift, vad säger ni? Måste säga att jag gillar den skarpt :)

image.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag gillar El Primero serien starkt, speciellt dessa nya modeller. Men ibland förstår man sig inte på de. Det där ser bara så billigt ut med open-heart urverket, inte alls snyggt. Skulle definitivt vilja äga en men de är så förbannat stora på 45mm..

Försöker hitta yonsson strålande kommentar om Zenith och deras två olika "avdelningar", sammanfattade det ganska bra.
 
Jag gillar El Primero serien starkt, speciellt dessa nya modeller. Men ibland förstår man sig inte på de. Det där ser bara så billigt ut med open-heart urverket, inte alls snyggt. Skulle definitivt vilja äga en men de är så förbannat stora på 45mm..

Försöker hitta yonsson strålande kommentar om Zenith och deras två olika "avdelningar", sammanfattade det ganska bra.
Har också svårt för "open heart" tavlor men tyckte det funkade ovanligt bra med svart, svart, svart.
 

JesperO

Rolex
Har också så svårt för open-heart....
Är faktiskt riktigt förvånad att zenith håller fast vid det - kanske finns många som inte tycker som jag??!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag tycker faktiskt att den i rosé är snyggare. Dock så upplevs båda som alldeles för plottriga. Det händer för mycket på samma gång.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Förstår inte varför dom ska göra semi-skeleton.
Annars gillar jag Zeniths senaste kreationer. Helt klart att märket är på framfart!
 

ikaroess

Cartier
Nja.. Tummen ner, för stor, för plottrig och open heart känns väl sådär.

Hur stora ska klockorna egentligen bli i framtiden, allt blir bara större och större :(
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror du blandar ihop två trådar. En recenssion och en paketöppningstråd är nog det enda som finns om Zenith av mig. Det där med två fabriker rör gamla SEIKOs.

Nej. Det var ett inlägg i någon tråd gällande Zenith och deras klockor, ena avd tillverkade snygga El Primero osv klockor och andra avdelningen ville fucka upp så mycket som möjligt osv skrev du haha. Fan, kommer du inte ihåg alls? :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tror du blandar ihop två trådar. En recenssion och en paketöppningstråd är nog det enda som finns om Zenith av mig. Det där med två fabriker rör gamla SEIKOs.
Hittade det. :)
https://klocksnack.se/threads/zenith-el-primero-rolling-stones.27916/

Zenith är ju för övrigt jävligt underliga. De har ett ruggigt bra urverk och grymma historiska designer. På något sätt lyckas de ändå fucka upp det. Helt otroligt. Det verkar som om det är två olika avdelningar som arbetar med modellerna. Den ena avdelningen gör grymma klockor och den andra avdelningen sabbar dem när avdelning 1 har semester.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Helt okej i Rosé.
Men Zenith kör ibland lite för vågat, men denna gången är det väl lite av en pay-off.
Men vad dom nu än begär för den i Rosé så hade jag aldrig betalat det. Så snygg är den inte.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Zenith kan, dom kan verkligen!
Men varför håller dom på såhär? Dom är bland dom främsta på urverken, varför?
Dom borde ta sig i kragen och fokusera!
Detta, det är Zenith!
Zenith-Stratos-10th-1.jpg
 

CLT

Rolex
Att tre blåa skruvar kan förstöra en hel roséklocka... Den svarta var trevligare, men är lite to much...
 
Topp