• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calendar med veckoindikering !

AP släpper 4 nya Royal Oak Perpetual Calendar med veckoindikering, rätt coolt, något för @yonsson kanske?

Lås mer...
http://www.ablogtowatch.com/audemars-piguet-royal-oak-perpetual-calendar-watches-2015/


Audemars-Piguet-Royal-Oak-Perpetual-Calendar-26574OR-OO-1220-aBlogtoWatch-29.jpg


Audemars-Piguet-Royal-Oak-Perpetual-Calendar-26574OR-OO-1220-aBlogtoWatch-22.jpg


Audemars-Piguet-Royal-Oak-Perpetual-Calendar-26574OR-OO-1220-aBlogtoWatch-24.jpg


Audemars-Piguet-Royal-Oak-Perpetual-Calendar-26574OR-OO-1220-aBlogtoWatch-23.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har personligen ingen nytta av veckokomplikationen men visst satan är de snygga! Grymt snygg månvisning.

Såg en kalenderversion som lockade till salu på ett annat forum för ett tag sedan men han skrev att han precis servat den med en nota på 30' så då svalnade intresset. :D
Vet dock inte om just den var en riktig perpetual.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Åmajgadd! Veckovisning är ju en nyttig komplikation, använt varje dag om jag hade haft en klocka med sådan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den där lägger man nog inte ifrån sig längre än power reserven räcker, gissar att det tar sin lilla tid att ställa in alla komplikationer
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Veckovisning är en sån grym komplikation. Synd att inte fler tillverkare har den.

De där är riktigt bra. Riktigt, riktigt bra. Jag tar en blåtavlad när det är dags att uppgradera sig i RO-träsket tack.

Grymt synd på storleken dock. RO tjänar sannerligen inte på att växa. 39 hade varit perfekt. Och synd på tryckknapparna - trist teknisk lösning.
 

Frourez

Omega
Jag är förmodligen extremt trög men om jag hade frågat en person: Vilken vecka är det nu? Om personen då visar upp denna klocka så hade jag inte kunnat förstå hur man läser av. Någon som har lust att förklara? Är det bara estetiskt för jag ser inget som visar vilken vecka det är??
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är förmodligen extremt trög men om jag hade frågat en person: Vilken vecka är det nu? Om personen då visar upp denna klocka så hade jag inte kunnat förstå hur man läser av. Någon som har lust att förklara? Är det bara estetiskt för jag ser inget som visar vilken vecka det är??
Det är vecka 33 på samtliga bilder. Visaren som man vid en första anblick kan ta för sekundvisare pekar på aktuell vecka.

EDIT: Och själva veckonumret ser du i ringen runt urtavlan.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Layouten i 25820 var dock vassare. Veckoindikatorn är en användbar komplikation men placering och utförande känns inte helt 100 enligt mig... kanske ändrar uppfattning när man väl har klockan i handen
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jäklar i min låda vad fräscha dom var. Veckonr är något för mig, synd att prislappen kommer vara galet hög bara.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Helt galet fantastiska ur!
Samma storlek som 26320, 41mm, så jag tror att storleken fungerar bra.
Blir bättre balans i tavlorna på dessa än de lite hoptryckta gamla PC på 39mm.
Men även priserna är lite galna..
 
Topp