• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Nya Bilder - 2013 Omega Seamaster 300 Vintage/"New Old Stock"

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Hej,

Härmed säljes en Omega SM300.
En perfekt kombination av vintage och vardagsfunktionalitet i form av vattentäthet och ritkigt bra lume(även Lume i Vrdringsinlägget!)och nyligen servat verk i en av Omegas, enligt mig, vackraste design.

Detta är desingmässigt "pappan" till Omega Seamaster Planet Ocean vilket tydligt syns på boettfomen och de arabiska siffrornas typsnitt.

Den har även en riktigt trevlig storlek med sina 42mm vilket gör att den känns modern i det avseendet.

Klockan har givetvis endast original Omega-reservdelar rakt igenom och samtliga införskaffades nya av mig under hösten 2013.
Jag lät den sedan sättas ihop av urmakare i slutet av November 2013.
Kvitto på alla delar samt montering finns självklart sparat.
Bara dessa delar (alltså utan ett verk, service av verk och montering och armband) kostar idag GBP1677, eller ungefär SEK20500 om man ska köpa nytt.
Realistiskt totalpris för ett sådant bygge idag är således närmare 25-26KSek.

Urverket är ett, för modell och år korrekt, Omega cal 565 från ca: 1971-1972 enligt serienumret. vilket innebär att Omega tydligen åtar sig att serva dessa klockor.

Verket har jag själv köpt nyservat och gångtestad i Augusti 2013 samt gångtestades det ännu en gång innan montering av min urmakare och klockan håller fortfarande tiden bra.
Se sista bilden. Det som är skrivet i bläck är amplituden som min urmakare mätte upp medans det printade resultatet är det som mättes upp av urmakaren som har renoverat verket.

Jag har under det senaste dygnet mätt upp gångavvikelsen till +3s/dyngn vilket nog måste anses som riktigt bra.

Jag har även trycktestat den till 150m i våras vilket den klarade galant.

Jag har själv använt klockan mycket sparsamt men bruksspår i form av harilines på polerade ytor finns samt några väldigt små ytliga repor på den borstade delen av boetten vid klockan 5 (Se näst sista bilden)
Det finns även en mycket liten "prick" på sidan av boetten kl 9 som jag försökt fånga på bild. Detta syns dock knappt med blotta ögat.
Även några harilines på baksidan av bandhornen finns efter bandbyte men även där är det väldigt lite som syns.

Jag skulle själv beskriva klockan som väldigt, väldigt fin. Nära nyskick.

I övrigt finns så klart inga dings, jack eller djupa skador på boett vridring eller akrylglas.

Klockan har givetvis inte polerats annat än att det används en vanlig putsduk vid rengöring.

Medföljer gör ett fint Hirschband i kalvskinn som syns på bilderna, färgen heter Honey Calf vill jag minnas.
Jag också minnas att det var ganska dyrt :)
Jag kan även slänga med ett grått Nato-band om så önskas. Den gör sig riktigt bra på Nato.

Jag har tagit ett gäng bilder med bla elak underskåpsbelysning på diskbänken så att det mesta borde synas och det ser dessutom betydligt värre ut på bilderna vad det gör i verkligheten.

Alla bilder är tagna samma dag som annonsen las upp utom de två första som togs idag 2015-01-29 samt bilden på urverket och printen på gångtestet..
Önskas fler och/eller specifika bilder så går det att ordna.

Jag och klockan befinner sig i Stockholm och jag föredrar F2F och Swish som betalmetod.

Jag är helst intresserad av ren försäljning men kan ev överväga byte. Helst mot Rolex, Tudor eller Omega.
Returpolicy kan diskuteras vid ev. distansaffär, men vid F2F, ingen retur.

Priset sätter jag något lägre än den som nyss såldes med tanke på att den är använd, om än mycket sparsamt.

Pris: 19500:-

Edit nr2: La till två nya bilder tagna med systemkamera och ett annat läderband.

TXOOfzd.jpg


SZZ8Ki0.jpg


Edit: La till två nya bilder tagna i dagsljus och utvecklade om gångprecision och korrigerade några stavfel
IMG_6661.JPG


Bild tagen i Dagsljus
IMG_6663.JPG


IMG_6655.JPG


IMG_6648.JPG


IMG_6650.JPG


IMG_6645.JPG


IMG_6618.JPG


IMG_6643.JPG


IMG_6660.JPG


IMG_4865.jpg
 
Topp