• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Corum...

...nu blev jag sugen på en Corum igen...

Corum Admiral’s Cup Challenger 44 Chrono Rubber

Orange är ju alltid coolt men i detta fallet så knäcker den gröna tycker jag (RicVin håller självklart inte med :) ...)

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-4-630x419.jpg

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-6-630x419.jpg

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-5-630x419.jpg

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-3-630x419.jpg

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-2-630x419.jpg

corum-admirals-cup-challenger-44-chrono-rubber-1-630x419.jpg


Bilderna snodda av SIR_Pierre...
 

Ricrob

Patek
Fet! Gillar nog den grå bäst, även om orange't ÄR coolt! Lite för mycket orange't kanske..?

Vad är det för modell på Mannerstöms Corum, som han hade i gårdagens program, ngn som har koll?
 

vekktah

Cartier
Kaxiga, gillar oxå vissa corum skarpt. Men titta på den där "lövformen" på armbandet i trettio sekunder och försök sen inbilla dig att det är snyggt. :)

Mn grym design i övrigt
 

Ricrob

Patek
vekktah skrev:
Kaxiga, gillar oxå vissa corum skarpt. Men titta på den där "lövformen" på armbandet i trettio sekunder och försök sen inbilla dig att det är snyggt. :)

Mn grym design i övrigt
Det kan jag faktiskt inbilla mig, vad jag har svårare för är de där segelbåtsflamset till index... :shock:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker de verkr riktigt coola! Nu är jag ju en tråkig människa så det är nog bara den svart/grå som funkar för mig. Men Corum ska ha en eloge för att de vågar! :cool:
 
'Lövformen' är nog ett segel och ' segelbåtsflamset' är fortfarande där men inte i färg bara :)

Personligen gillar jag ' segelbåtsflamset' för det är deras stil, annars är det ju baa en klocka i mängden...

Tummen upp för Corum, men man ska nog vara ganska säker på att man vill ha den om man köper en ny för andrahandspriserna är sjukt dåliga :)
 
'Lövformen' är väl ett segel? och ' segelbåtsflamset' är ju fortfarande där fast bara inte i färg.... :)

Jag gillar ' segelbåtsflamset' utan det är det ju bara en klocka i mängden, fast man ska nog vara väldigt säker på att man vill ha en för andrahandspriserna är sjukt dåliga...

Tummen upp för Corum..
 

Ricrob

Patek
Jag håller med om att det är kul och bra att tillverkarna har ngt som gör dem "egna" och i Corum's fall är det just formen och "segelbåtsflamset" men jag kan inte tycka att det är snyggt för det.. Däremot är det inte så illa att jag inte kan tänka mig en ngn gång men då blir det garanterat en som typ denna, med relativt diskret "flams".

Formen och djupet i tavlan däremot ger desto större habegär!
 
Kul med kulpåse

De väljer en egen väg. Kul med denna typ av stark egen profil i högre segmenten. Sedan är det en design som jag inte vet vad jag tycker om, men visst bidrar de.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ricrob skrev:
masterkiller skrev:
Aurum skrev:
Sponrad, men fuskar en del. Med andra ord som med annat när det kommer till denna fulgubbe.

????

Utveckla gärna!?

Gubben får (fick?) betalt för att bära Corum vid officiella sammanhang, men håller inte sig till detta alltid...

Fulgubbe då han är lite för kaxig och självgod och roffar åt sig utan samvete eller förståelse. Mycket vill alltid ha mer.
 
Topp