• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Datejust 41 Two Tone

Vad fan ska jag göra?

  • Behåll Aquanauten och köp en Datejust 41 också

    Röster: 52 36.1%
  • Sälj Aquanauten och köp en Day-Date

    Röster: 54 37.5%
  • Sälja alla klockor och lämna Klocksnack för alltid

    Röster: 38 26.4%

  • Totala väljare
    144
  • Enkät stängd .

par

Patek
2-Faktor
Nya DJ2an är faktiskt riktigt trevlig. Tycker proportionerna stämmer bättre än den gamla DD2an. Sen är jubilee alltid grymt.

Oavsett så är ju Nöten osäljbar på stållänken, ska du lyckas sälja den får du köpa ett gummi till den först:)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag säger dd36 om det är ett alternativ. Å andra sidan verkar du uppskatta de extra mm så då blir det dd40.
Dj II skulle vara för att prova. Synd på claspen dock.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Du är snart gubbe, kör på den här.
rolex_218238_day_date_2_41_president_r_z2g24z.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
"Fotoshoppat" ihop bilderna lite. Denna kombo gillar jag. Jubilee och svart tavla. Ska snart se den IRL. Jag tycker det är snyggare med nya clapsen. Bara kronan är för feminin/gay. Precis som 36 mm.

PS. Fixat detta i Powerpoint, så inga jäval påhopp nu om kvaliteten. Jag har ett rikitgt jobb, då har man PC och inte MAC.

DJ41.jpg
 

DrDre

Patek
Såg den i ett skyltfönster nyligen. Riktigt snygg. Skulle dock vänta tills nästa år då det rimligtvis kommer andra varianter i stål och fler färger på urtavlan.
 
P

Philippe Stern

Guest
Såg den i ett skyltfönster nyligen. Riktigt snygg. Skulle dock vänta tills nästa år då det rimligtvis kommer andra varianter i stål och fler färger på urtavlan.
Vill nog inte ha i stål. Räcker med GMT:n. Blir kanske lagom att byta tavla nära år.
 

DrDre

Patek
Vill nog inte ha i stål. Räcker med GMT:n. Blir kanske lagom att byta tavla nära år.

Allt är väl en fråga om smak. Guld/stål DJ på jubilleelänk, fluted bezel och champagnetavla är nog den mest klassiska DJkonfiguration som finns, men IMHO också den minst attraktiva/snygga. Gubbracer brukade man kan kalla dem förr. Gillar dock proportionenerna på den så om den kommer nästa år i stål och på tex blå tavla och kanske tom en slät ring, så kan den nog bli en höjdare.
 

M.U

Rolex
"Fotoshoppat" ihop bilderna lite. Denna kombo gillar jag. Jubilee och svart tavla. Ska snart se den IRL. Jag tycker det är snyggare med nya clapsen. Bara kronan är för feminin/gay. Precis som 36 mm.

PS. Fixat detta i Powerpoint, så inga jäval påhopp nu om kvaliteten. Jag har ett rikitgt jobb, då har man PC och inte MAC.

DJ41.jpg
Det finns Photoshop på PC med ;) tycker den varianten är riktigt snygg! Dock måste jag se claspet irl för att inte döma ut det alldeles för fort..
 
P

Philippe Stern

Guest
Nya DJ2an är faktiskt riktigt trevlig. Tycker proportionerna stämmer bättre än den gamla DD2an. Sen är jubilee alltid grymt.

Oavsett så är ju Nöten osäljbar på stållänken, ska du lyckas sälja den får du köpa ett gummi till den först:)
DJ41 heter den. Ja, den är mycket bättre. En dag kommer en klok människa köpa min Aquanaut på länk. Gummi är för småpojkar.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Inte p g a storleken, utan p g a tavlan. Den känns inte "finlemad" om du fattar vad jag menar. 36 mm kan dra åt helvete! Har ju inte samma verk i sig heller.
Hade samma upplevelse. Men när jag prövade en 36mm DD så uppstod faktiskt kärlek.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Just det här specifika exemplaret var på läder så jag kan bara föreställa mig hur fantastisk den måste vara IRL på länk. Är det bara mot DJ 36mm som du hyser agg mot?
 
Topp