• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya DSSD - Hands on-foto

Chattras

Cartier
Om den där är på riktigt är det nog det värsta jag sett komma ut ur den fabriken. Men, om 20år sitter vi alla säkert och tänker "fan, man skulle köpt en sån där skit cool Deepsea med grön text när man hade chansen. Nu kostar dom ju $100.000 på auktion" :).
 
Något snyggare bild..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    102.6 KB · Visningar: 371

Apansson

Torpare
Är ju en färgglad krimskramsig Sub, borde inte du stå först i kö? Det går säkert att köpa till en handfull diamanter.

Men den är ju osmakligt färgglad, det är ju inte snyggt gjort nånstans! En blå sub är ju snyggt, smurfen och helguldarn/tvåtonarna är ju asballa. Men blått och grönt vet jag inte, är lite tveksam till nya millegaussen också ;|
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hittar den fortfarande inte på Rolex hemsida, kan bara se teasern om "4th August" . Är detta verkligen den klocka som de avser? Verkar ju oerhört pajas-aktigt, framförallt mot bakgrund av hur proffsigt som Rolex normalt sett är. Eller?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Anar en praktikant med microsoft paint och ett dåligt sinne för gradient verktyget. Även en hint av fulhet.
 

Simpatico

Rolex
Blev lite småställd.
Första intrycket blev nog -Men det där känns ju inte så väldigt mycket Rolex..
Efter en kort stund så blev det lite förvånande - Men å andra sidan så satt nog puristerna så oxå när
dom såg 1655an första gången. Denna kan ju bli riktigt bra när får se den live.

Så summa sumarium blir nog, riktigt kul att dom kör på. Gillar att dom släpper lite på trygghetsbromsen.
Tror nog att när man får fippla lite på den med sina grisfingrar så kommer nog "ha begäret" smygande.

Bara lite funderingar såhär på kvällen.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Fortfarande inget officiellt från Rolex, så i alla fall jag tar den Italienska bilden med en nypa salt än så länge...
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Hoppas att bilden är fake! Toningen kan jag nästan leva med. Men i kombination med limegrön alldeles för stor text blir det bara skit.
 

Johan M

Cartier
Tavlan är snygg och ja, sådana tavlor finns sedan tidigare, t ex hos Grand Seiko och Glycine. Den gröna texten var snygg men gör att klockan ser billig ut, typ Invicta eller värre. Tyvärr är ju grundmodellen skitful i sig och en snyggare tavla och piffig grön text gör det inte mycket bättre.
 
Topp