• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya eller begagnad klocka

Jag är relativt ny i klockvärlden, köpte min drömklocka i somras (en explorer II).
Men jag undrar hur det kommer sig att en helt ny Daytona 116500LN säljs för 115.800kr (hos nymansur) när dom säljs begagnande här och på chrono24 för runt 170.000kr - 200.000kr?
Kanske är fel tråd att skriva i men visste inte vilken annan jag skulle välja att skriva detta i men kan det vara för att man slipper någon eventuell kötid?
Precis som du tror. De galna köerna gör att det blir attraktivt för den som kan att betala sig förbi kön.

Detta är de två mest prisvärda nya klockor jag kan komma på.
Certina har en ny retrodykare på ingående. Snygg och med ett trevligt urverk.
DCEB4D8B-72A6-40E2-8FA9-BDD8C1C50675.jpeg

Cartier Tank är bland världens mest klassiska klockor. En Cartier Tank solo som finns i olika storlekar.

0D88D0F7-1A94-4C84-B238-158F63458C61.jpeg
Det där verket är tyvärr dött för mig nu när jag vet att de tidsreglerande delarna är i plast.

Om du inte nödvändigtvis MÅSTE ha en ny klocka så finns det många fördelar med en begagnad. Jag köper alltid beg. Man får mycket klocka för pengarna och det går att flippa den för ungefär samma peng. Lycka till.
PS. Omega är väl 100 gånger bättre och roligare än certina och Tissot... DS

Tillbaka
Topp